Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.5.2018 jsem si u společnosti Siko v prodejně v Olomouci zakoupil sedátko Jika Mio. Za poměrně krátkou dobu došlo na spodní straně sedátka k zažloutnutí povrchu, které nelze odstranit.
Dne 29.12.2018 jsem sedátko reklamoval na internetových stránkách společnosti. Dne 11.1.2019 byla reklamace p. Bačou zamítnuta s tím, že jde o "jednoznačnou chybu údržby" a "používání nevhodných chemických prostředků".
Reklamace s tímto odůvodněním byla zamítnuta pouze na základě posouzení dvou mnou zaslaných fotografií ne příliš dobré kvality - nebylo možné lépe nafotit, na což jsem předem upozornil.
Se zamítnutím reklamace jsem nesouhlasil a 14.1.2019 jsem napsal mail p. Bačovi, aby mou reklamaci znovu posoudil.
Svůj nesouhlas jsem doplnil o následující argumenty:
Sedátko nebylo čištěno žádnými chemickými prostředky, pouze vodou (vlhkým hadříkem) a následně dosucha utřeno. V místech, kde je sedátko zažloutlé, je i povrch na dotek jiný – „hrubší“ než u vnějšího okraje a v zadní části. Zažloutnutí a změna povrchu jsou zjevné tam, kde se sedátko nedotýká keramické mísy, která byla zakoupena společně se sedátkem. Mísa je bez oplachového kruhu, a voda při splachování stříká právě na plochu, která změnila barvu i kvalitu povrchu. Při pohledu proti světlu jsou v zažloutlém povrchu vidět drobné kapičky, což nafotit nelze. Pokud bych používal "nevhodné chemické prostředky", předpokládám, že poškozená by byla celá spodní strana.
Na tento můj e-mail p. Bača již nereagoval.
Vzhledem k tomu, že jsem se žádné "chyby údržby" nedopustil, domnívám se, že jde jednoznačně o vadu výrobku, kterou prodejce smetl se stolu bez snahy o řešení.
Mio sedátko pro 2071. nerez úchyty SC
Požaduji výměnu sedátka za nové.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den.
Omlouváme se za negativní stanovisko k reklamaci. Bohužel se jedná o poškození agresivní chemií, ke kterému došlo při kontaktu s touto chemií a při odpařování této chemie při zavřeném sedátku. Reklamace je tedy skutečně neoprávněná. Víme jistě, že k této vadě nemůže dojít samovolně. Celá reklamace byla řešena i s výrobcem, abychom znali jeho názor a ujistili se, že naše stanovisko je správné. U zboží je vložen návod, který na nebezpeční poškození chemií upozorňuje.
Spotřebitel, pokud si nechá vypracovat znalecký posudek vyznívající v jeho prospěch, určitě se tímto posudkem budeme zabývat a předložíme ho také výrobci. Je tedy možné v takovém případě o celé věci jednat dále na adrese martin.pisa@siko.cz.
Celá situace nás velice mrzí a samozřejmě od nás v každém případě platí nabídka obchodního řešení mimo tuto reklamaci, to je prodej nového zboží se slevou 30%.
Martin Píša, ombudsman
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.