Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.11.2018 mi byl z kufru na cestě mezi Bruselem a Prahou odcizen notebook. Dle dohody s čsa jsem vyplnila reklamační formulář s tím, že se mému případu začnou věnovat. Do dnešního dne tj. 4. 2. 2019 jsem dosud nedostala žádnou zpětnou vazbu.
Žádám o urychlené věnování se mému případu a návrhu o náhradě škody!
|
Tweet |
Problematikou náhrad za ztracená či poškozená zavazadla (vč. jejich obsahu) se zabývá Úmluva o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké přepravě, která je známa pod názvem Montrealská úmluva. Podle čl. 17 odst. 2 Montrealské úmluvy odpovídá dopravce za vzniklou škodu v případě zničení nebo ztráty nebo poškození zapsaného zavazadla, jestliže se událost, která způsobila zničení nebo ztrátu nebo poškození, stala na palubě letadla a nebo kdykoli v době, kdy zapsané zavazadlo bylo pod kontrolou dopravce.
V případě poškození musí spotřebitel uvědomit dopravce o poškození neprodleně, jakmile je zjistí, nebo nejpozději do sedmi dnů ode dne převzetí v případě zapsaného zavazadla. Každá reklamace musí být učiněna písemně a předána nebo zaslána ve lhůtě uvedené výše.
Zákazník je povinen prokázat, které věci se mu ztratily a jakou měly hodnotu (účtenky, v úvahu připadají i svědecké výpovědi, čestné prohlášení apod.).
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.