Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Stížnost na průvodčího
KT
Kučera Tomáš
po 04.02.2019 16:35
Komu:
info@cd.cz;
Dobrý den,
rád bych si stěžoval na průvodčího se služebním číslem 40790, kterého jsem potkal ve vlaku Sp 1989 na trase Cheb – Plzeň hl.n., v 15:10 v neděli (3.2.2019).
Kromě faktu, že mi nechtěl uznat platnou jízdenku, tak se choval opravdu velmi arogantně a nepřiměřeně vzhledem k situaci.
Skutečně jsem takto rozzlobený již nějaký čas nebyl.
Poté co už mi došla trpělivost se s ním dohadovat, také jsem měl ještě jinou práci, jsem si od něj koupil novou jízdenku za poplatek.
Dohromady jsem tedy za jednu cestu, s dvěma platnými jízdními doklady zaplatil 96 korun, místo 26 korun, neboli místo jízdného do 18ti let na této trase a zároveň jsem z vlaku odcházel se značným znechucením.
Jízdenka byla zpáteční, ještě napsané datum platnosti do 3.2 24:00. Na zpáteční cestu jsem nastoupil druhý den a průvodčí argumentoval že jízdu (i zpáteční) je nutno nastoupit v 1.den platnosti
Děkuji za vyslyšení a přeji hezký zbytek dne
Vrácení druhého jízdného tz.26 korun jízdné a 40 korun poplatek, dále pak vysvětlení průvodčímu zásady slušného chování
|
Tweet |
Jak uvádí České dráhy, a.s. na svých internetových stránkách (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/) v záložce podmínky, junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost.
Pokud měl cestující některý z výše uvedených průkazů, měl nárok na poskytnutí slevy.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním doplatku, je na místě podat společnosti stížnost.
Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.