Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Poškození pat v podrážkách
Zakoupené boty jsem se snažil reklamovat, jelikož jsem je měl pouhé 2,5 měsíce myslel jsem si že vše proběhne naprosto v pohodě, ale o to bylo moje překvapení větší když byla moje záruka zamítnuta z důvodů velkého přetěžování pat při chození. A tak mi nebyli vráceny peníze ani možnost opravy obuvi.
Takže jsem boty v hodnotě 3500,- Calvin Klein Black Label Nízké boty - Iver
dokázal prochodit za 2,5 měsíce kvůli tomu že chodím hodně po patách, což mě dost překvapilo jelikož jsem žádný problém s patami u bot nikdy neměl.
Calvin Klein Black Label Nízké boty - Iver
Vrácení peněz / oprava obuvi
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
jak již bylo uvedeno (mimo jiné) i v odůvodnění zamítnutí reklamace jako neoprávněné: Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Odpovědnost za vady se však dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nevztahuje na běžné opotřebení zboží (výrobku) dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození zboží (výrobku) spotřebitelem dle § 2170 výše uvedené normy. Prodejce tedy neodpovídá za závady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele (např. i užíváním výrobku v rozporu s pravidly správného užívání výrobku).
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Jestliže společnost trvá na posouzení reklamace, ale spotřebitel je přesvědčen o tom, že se jedná o vadu, může se spotřebitel sám rozhodnout, že si nechá zpracovat znalecký posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
ihned po té co jsme dostal zamítavé vyjádření o reklamaci jsem ihned zaslal odvolání na Pražskou centrálu Shoebox CZ s.r.o., jelikož jsem opravdu nesouhlasil, že boty za
3 500,-Kč jsem poškodil přílišným používáním během pouhých 2 měsíců.
Po asi dalším měsíci jsem dostal vyjádření, že reklamace opravdu nebude uznána jelikož jsem boty opravdu nosil a opravdu byly nečekaně poškozeny z častého používání. Tudíž jsem asi pochopil, že boty od společnosti OFFICE SHOES (Shoebox CZ s.r.o.) mají trvanlivost pouhý měsíc a vše nad měsíc je nadměrné používání.
Proto nyní podávám oficiální stížnost na českou obchodní inspekci k posouzení nekalých praktik společnosti.
Velice děkuji a přeji příjemný den.
Vzhledem k výše uvedenému vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.