Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
internetový obchod nabízí za velmi lákavé peníze zboží ... nicméně toto je pravděpodobně pouze "zástěrka" k tomu, aby následně z potenciálních zákazníků "vymámili" peníze ... 5000,- jako min. zůstatek na Vašem účtu u nich nebo 6000,- v případě zrušení účtu .... toto hrozí již při registraci v jejich internetovém obchodě
... následně po registraci a po 3 dnech zašlou dopis o porušení obchodních podmínek (viz. výše) s výhrůžkou soudního řízení a exekuce
- změna obchodních podmínek v případě, že by šlo o skutečně seriózní internetový obchod (což trochu pochybuji)
- zrušení internetového obchodu, který na mě působí jako podvodný
|
Tweet |
Ujednání (čl. 11 Zrušení účtu a čl. 12 Účet) obchodních podmínek společnosti SEALSERV s.r.o. by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je pak ze zákona neúčinné.
Výjimku, jež je v podmínkách uvedena, a sice § 1837 písm. b) občanského zákoníku, který stanoví, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, navíc nelze v daném případě použít. Dle výkladu daného ustanovení v komentářové literatuře se výjimka vztáhne na příklad na smlouvy o převodech investičních nástrojů, např. akcií, podílových listů a jiných převoditelných cenných papírů, deviz, derivátů a nástrojů peněžního trhu. Rovněž o nákup drahých kovů. V žádném případě se tak nemůže vztahovat na nákup spotřebního zboží, které je inzerováno na stránce.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Vzhledem k tomu, že takový poplatek má charakter smluvní pokuty, navíc poměrně nesmyslné, musel by o něm být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat nebo zveřejňovat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jí o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.