Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.1. jsem si v čistírně 5áSec OC Černý Most nechávala vyčistit zimní lyžařskou bundu. Dne 10.1. jsem ji chtěla vyzvednout, ale bunda byla zabarvená, tak jsem podala reklamaci, která mi byla zamítnuta.
Podle sdělení společnosti "vzniklá vada není následkem nevhodně zvoleného způsobu čištění, byla čištěna dle etikety výrobce".
Odpověděla jsem, že se zamítnutím reklamace nesouhlasím, společnost se již neozývá.
Děkuji za ochotu.
Lyžařská bunda zn. LUHTA cena 5500 Kč po slevě 2999 Kč
Žádám o uhrazení kupní ceny zničené lyžařské bundy tzn. 2999 Kč.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
dobrý den, zákaznici byl zaslán e-mail s tím, že můžeme udělat znalecký posudek, bohužel mezitím si již bundu vyzvedla a proto jsme požádali zákaznici, zda je možné předmětnou bundu vyzvednout a nechat vypracovat znalecký posudek, protože se domníváme, že se jedná o nestálobarevnou látku. Záležitost je stále v řešení, čekáme na odpověď zákaznice.
s pozdravem
Beaujardová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
bundu jsem 23. 2. 2019 předala čistírně 5áSec OC Černý Most, aby se mohl udělat znalecký posudek a od té doby čekám.
S pozdravem
Trtíková
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu prozatím nevyjádřila, stížnost přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.