Společnost


SEALSERV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30348Předžalobní výzva poslední výzva k nápravě Vašeho účtu dle obchodních podmínek před podáním žaloby.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2019, před 6 lety

Roman Stránský

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 1.2.2019 mě přišel e-mail od Mail, u kterého jsem si název spletl (přehlédl) s firmou Mall, u které jsem zaregistrovaný jako stálý zákazník a tak jsem bez pročtení obchodních podmínek provedl registraci(ale žádné zboží neobjednal). Ceny zboží tam byli za velmi solidní ceny. Po odsouhlasení obchodních podmínek jsem si všiml, že platba se neprovádí českou měnou a tak jsem stránky ihned opustil.
V pondělí 4.2.2019 jsem obdržel E-mail od dané firmy s následujícím textem:
-------------------------------------------------------------------
Předžalobní výzva ‐ Poslední výzva k nápravě Vašeho účtu dle obchodních podmínek, před podáním žaloby.
Váš účet je v rozporu s obchodními podmínkami.
Uživatel vstupem na Portál VP, registrací či přihlášením prostřednictvím sítě
stvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním Podmínek, a zavazuje se jimi řídit.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že za více jak 3 dny, nebyla z vaší strany řádně dokončena ani jedna z nabídek a ani využita finanční služba Peněženka.
Tak jsme nuceni v případě, že během dnešního dne nedojde ke změně z vaší strany, požadovat jednorázový poplatek za účet vedený u nás dle obchodních podmínek, bod: 12. Účet
V případě nesplnění během dne výše popsaného, jsme následně danou částku nadále nuceni o jedno procento denně navyšovat a to až do doby, kdy Vám konečná částka bude exekučně vyčíslena.
Více o Peněžence a platbách naleznete ve vašem účtu.
A způsob platby je uveden na stránce: Časté dotazy, sekce Platba, kde tedy Časté dotazy jsou součástí Obchodních podmínek, tak jak je tomu v Obchodních podmínkách uvedeno.
Tento email jste dnes obdrželi vzhledem k tomu, že účet vedený u nás na vaše data je odedneška v rozporu s našimi obchodními podmínkami, přičemž pro soudní potřeby máme připraveny veškeré podklady, tedy jak datum vaší registrace, tak
logování a veškeré cookie a další potřebné soubory, jež dokazují, že účet je založen vámi a na vaše data.
Email: voucher@voucher.plus
K.Z.
VP ‐ Voucher Plus
--------------------------------------------------------------------
Po obdržení této zprávy jsem reagoval tím, že žádám s okamžitou platností o odstoupení registrace / smlouvy, kterou jsem nikdy osobně nepodepsal, pouze odsouhlasil elektronicky jejich obchodní podmínky. Z jejich strany mě okamžitě zamítly se zdůvodněním, že jsem vše odsouhlasil v bodě 12. (viz níže) a tak není možné registraci bez zaplacení poplatku zrušit.
--------------------------------------------------------------------
12. Účet
Účet, jenž po registraci nebude využit více jak 3 dny a to k nákupu voucheru a jeho zaplacení, nebo služba Peněženka, kde službu Peněženka uživatel aktivně používá a to tak, že v oněch prvních 3 dnech má na peněžence minimální zůstatek ve výši 5000 Kč či 0.05927331 nebo ekvivalent v daný den a moment, je tedy následně účet či služba Peněženka jednorázově zpoplatněn a to poplatkem ve výši 5000 Kč či 0.05927331 nebo ekvivalent v daný den a moment. A to z důvodu, že služba Peněženka je finanční služba a účet bez Peněženky není možné založit. A Peněženka jakožto finanční služba bez využití uživatele či zákazníka je proto jednorázově zpoplatněna.
Na tento poplatek tedy po 3 dnech od registrace budete upozorněni a v případě, že do jednoho dne nedojde k zaplacení poplatku, tak bude předáno soudu.
Tedy nadále postoupeno o jedno procento denně, dokud nebude uhrazeno, soudní cestou vymoženo.
--------------------------------------------------------------------

Chtěl bych Vás prosím touto cestou požádat o radu, jakým způsobem by bylo možné ukončit registraci u této firmy bez zaplacení penále.

Předem Vám moc děkuji Stránský Roman


Požadované řešení

Odstoupení od registrace bez nutnosti zaplacení penále.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2019 07:14, před 6 lety

Ujednání (čl. 11 Zrušení účtu a čl. 12 Účet) obchodních podmínek společnosti SEALSERV s.r.o. by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je pak ze zákona neúčinné.

Výjimku, jež je v podmínkách uvedena, a sice § 1837 písm. b) občanského zákoníku, který stanoví, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, navíc nelze v daném případě použít. Dle výkladu daného ustanovení v komentářové literatuře se výjimka vztáhne na příklad na smlouvy o převodech investičních nástrojů, např. akcií, podílových listů a jiných převoditelných cenných papírů, deviz, derivátů a nástrojů peněžního trhu. Rovněž o nákup drahých kovů. V žádném případě se tak nemůže vztahovat na nákup spotřebního zboží, které je inzerováno na stránce.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Vzhledem k tomu, že takový poplatek má charakter smluvní pokuty, navíc poměrně nesmyslné, musel by o něm být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat nebo zveřejňovat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jí o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 08:06, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.