Společnost


SEALSERV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30360Vyhrožování exekucí a soudem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2019, před 6 lety

Lucie Kováříková

Znění stížnosti

Dobrý den,
na stránce https://voucher.plus/, jsem nic neobjednala, jen jsem se tam zaregistrovala.
Do 2 dnů mi nějaký pan K.Z. hrozil, předžalobní upomínkou. účet jsem = své data vymazala a zároveň i požádala, v odpověďi o zrušení účtu.
Den na to mi od stejného pána přišlo "VP - Porušení obchodních podmínek - Vaše jednání již brzy bude projednáváno u soudu."
Varuji všechny, aby si u této společnosti nezakládali žádný účet.
Zároveň bych chtěla požádat dTest o prošetření, protože tady se jedná o zvláštní přístup klamání a vyhrožování spotřebiteli.
Dále je zde bohužel i poručení zákona na OOÚ, protože, třebaže jsem vše u nich vymazala, včetně mého emailu, požádala o zrušení účtu a vymazání svých údajů, stále mě pán na můj email píše.
Podala jsem i stížnost na ČOI a zároveň se obrátím i na UOOU.
Děkuji předem za případnou pomoc s tímto klamavým webem s výhružnými email i když si od nich člověk nic nekoupí (???).


Produkt

nic jsem nekoupila a vyhrožují soudem


Požadované řešení

zajištění zrušení účtu, vymazání svých osobních údajů, nezasílání obtěžujících emailu s výhrůžkami soudem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2019 07:59, před 6 lety

Ujednání (čl. 11 Zrušení účtu a čl. 12 Účet) obchodních podmínek společnosti SEALSERV s.r.o. by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je pak ze zákona neúčinné.

Výjimku, jež je v podmínkách uvedena, a sice § 1837 písm. b) občanského zákoníku, který stanoví, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, navíc nelze v daném případě použít. Dle výkladu daného ustanovení v komentářové literatuře se výjimka vztáhne na příklad na smlouvy o převodech investičních nástrojů, např. akcií, podílových listů a jiných převoditelných cenných papírů, deviz, derivátů a nástrojů peněžního trhu. Rovněž o nákup drahých kovů. V žádném případě se tak nemůže vztahovat na nákup spotřebního zboží, které je inzerováno na stránce.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Vzhledem k tomu, že takový poplatek má charakter smluvní pokuty, navíc poměrně nesmyslné, musel by o něm být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat nebo zveřejňovat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jí o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2019 06:48, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.