Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ráda bych upozornila na nekalé jednání firmy SEALSERV s.r.o. (Voucher Plus - podepsán K.Z. ), která se mne pokouší již tři dny vydírat. Jedná se o firmu SEALSERV se sídlem Bujanov. Inzeruje na svých stránkách produkty se zajímavými cenami. Nákup je podmíněn registrací s odsouhlasením nesmyslných podmínek (které jsem bohužel nečetla, jen odklikla přepínač se souhlasem s obchodnímu podmínkami - moje chyba). Následně jsem si všimla, že prodávají pouze vouchery, ale neinformují o tom, kdo zboží dodá. Žádnou objednávku jsem neučinila a pokusila se svůj účet smazat. To na jejich stránkách nešlo, tak jsem alespoň v mailu s nabídkou zboží zaklikla, že již nechci maily z této adresy dostávat.
Za tři dny mi přišel mail vyhrožující soudem. Dívala jsem se tedy na obchodní podmínky, kde jsem zjistila, že se jedná o jeden velký podvod na kupující. Firma vlastně za nic neručí, jen za dodání voucheru nikoli už zboží. Požadují do 3 dnů od registrace zakoupit voucher, za který zboží nejspíš ani nedostanete, u zboží chybí odkaz na firmu, u které budete voucher čerpat - v podmínkách mají v bodu 10. Podmínkou používání účtu je Peněženka, kde je nutné složit do třech dnů 5000Kč (což je poplatek za zřízení Peněženky). Pokud nezaplatíte do jednoho dne objednávku, pokuta 5000Kč právě z Peněženky. Pokud nepořídíte voucher do 3 dnů od registrace, opět pokuta 5000Kč. Zrušení účtu je zpoplatněno 6000Kč. V momentě, kdy pořídíte u nich registraci, jste v pasti.
Po třech dnech od registrace pošlou výhružný dopis, a pokud do dalšího dne nepřijdou peníze, vyhrožují že dají tento následný den k soudu. Penále jedno procento z každého dne prodlení. Celé to je evidentní past na lidi, kteří se zaleknou a raději peníze pošlou.
Po registraci mi na mail nepřišlo žádné potvrzení o provedené registraci ani žádost o autorizaci, takže by jim tam mohl údaje vyplnit kdokoliv z mého okolí a oni by dál taková data používali. Z hlediska GDPR tedy také porušují pravidla. Souhlas nebyl autorizovaný osobou, která poskytla důvěrná data. Zneužívají tedy moje osobní údaje. Opakovaně jsem je žádala o jejich výmaz, na to nereagují. Dnes přišel další mail s výhrůžkou soudem.
Jejich obchodní podmínky lze číst na https://voucher.plus>obchodni-podminky
Voucher Plus - SEALSERV
Zrušení účtu a výmaz osobních dat. Zastavení posílání výhrůžných mailů.
|
Tweet |
Ujednání (čl. 11 Zrušení účtu a čl. 12 Účet) obchodních podmínek společnosti SEALSERV s.r.o. by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je pak ze zákona neúčinné.
Výjimku, jež je v podmínkách uvedena, a sice § 1837 písm. b) občanského zákoníku, který stanoví, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, navíc nelze v daném případě použít. Dle výkladu daného ustanovení v komentářové literatuře se výjimka vztáhne na příklad na smlouvy o převodech investičních nástrojů, např. akcií, podílových listů a jiných převoditelných cenných papírů, deviz, derivátů a nástrojů peněžního trhu. Rovněž o nákup drahých kovů. V žádném případě se tak nemůže vztahovat na nákup spotřebního zboží, které je inzerováno na stránce.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Vzhledem k tomu, že takový poplatek má charakter smluvní pokuty, navíc poměrně nesmyslné, musel by o něm být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat nebo zveřejňovat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jí o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.