Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
posílám Vám obsah z komunikace při reklamaci mobilu, kdy telefon po třech dnech od rozbalení prokazoval vady s e-shopem:
Vzhledem k tomu, že po dodání zboží je další komunikace a osobní kontakt s někým z vašeho e-shopu nemožný a díky čemuž bylo nereálné reklamované zboží vrátit osobně a nemožné zjistit skutečný stav předávaného reklamovaného zboží oboustranně, vznikla tak situace, kdy za těchto vámi stanovených podmínek, znevýhodňujete zákazníka a můžete mu pár řádky sdělit cokoliv aniž by se mohl bránit, aniž byste vadné zboží vyměnili, vraceli peníze. Jenom to vyřídíte stručnou zprávou bez podpisu odpovědné osoby, bez dokladu o prověření v autorizovaném servisu. V závěru této vaší zprávy je uvedeno jenom toto:
S přáním pěkného dne montnakupy.cz, e-mail: info@montnakupy.cz, web: montnakupy.cz, ErisCMS - redakční systém, což je zcela nedostatečné a nedůvěryhodně působící. O nekalém přístupu nás utvrzují i zkušenosti nemalého počtu zakázníků s vaším e-shopem, kteří mají s řešením vadného nebo použitého zboží vydávaného za nové stejné problémy.
Pokoušel jsem se vadné zboží vrátit již mezi svátky 31.12.2018 a zajel jsem na adresu Harmonická 1384/13, 158 00 Praha 5, která je uvedena na vašem e-shopu, při objednávání zboží. Na této adrese nebylo možné nikoho dohledat, nebylo se na koho dozvonit, protože zde vaše firma není nikde uvedena a nevěděli o nějakém e-shopu mountnakupy ani lidé, bydlícím v tomto domě,kterých jsem se samozřejmě ptal. Volal jsem tedy u vchodu domu s touto adresou v 9.47 hod. na vaši webem uváděnou infolinku s číslem 770 155 808 . Mluvil jsem s někým, kdo na mě nepůsobil důvěryhodně, díky tomu, že dle sdělení, které jsem slyšel nebylo možné předat zboží osobně, nedozvěděl jsem se kde fyzicky sídlíte a na konkrétní dotazy jsem dostával nekonkrétní odpovědi s příslibem, že mi místo vašeho skladu bude zjištěno a posláno v sms, což se ani po téměř měsíci nestalo. Na této vaší infolince jsem měl mluvit údajně s Terezou, což mi prozradila až na můj 3 opakovaný dotaz, protože do doby než jsem se zeptal na to s kým mluvím, byl hovor oboustranně srozumitelný, ale po dotazu na jméno, následovala její odmlka a opakovala, že prý mi nebylo rozumět, že mě najednou bylo špatně slyšet, což mi přišlo celé spolu s anonymitou a nemožností zjistit nějaké skutečné sídlo a osobně tak předat vadný mobil hodně zvláštní.
Nesouhlasíme s vaším jednáním, přístupem, anonymní komunikací a vaší zprávou na námi reklamované zboží. Nejen u nás tak svými praktikami vzbuzujete pochybnosti a nedůvěryhodnost s vaším e-shopem, který se chová, komunikuje a kontaktuje se zákazníky zcela odlišně, anonymně a negativně v porovnání se zkušenostmi se seriozními a věrohodnými obchodníky a jejich e-shopy.
Hodně nedůvěryhodně působí též obdržená faktura a to ve smyslu, že zde figurují 2 různé adresy. Obě adresy na faktuře jsou navíc odlišné od adresy e-shopu, kde se vaše zboží objednává. Tedy objednáno a vráceno na adrese Harmonická 1384/13, 158 00 Praha 5. Ve faktuře je uveden dodavatel System Centre s.r.o. v ulici Perucká 2483/9, Praha 2, ale razítko dole obsahuje údaje System Centre s.r.o. v ulici Litevská 8, Praha 10. Uniká mi proč a mám pochyby. Společníkem System Centre s.r.o. je nějaký Vietnamec a MontNakupy, respektive MountShopping je provozován společností Laneax s.r.o. s vkladem 1 Kč, kterou vlastní nějaký Rus.
To byl jenom zlomek z toho,co jsem e-shopu sděloval.
Ani po opakovaných dotazech jsem se nedozvěděl odkud telefon pochází. |Bylo mi pouze sděleno, že žádné jejich zboží není určeno pro český trh, čož jsem netušil a co mě na českém webu pro české zákazníky překvapilo. Mohuu si to prý zjistit přes IMEI,kteréjsem vyčetl ze zadní strany nafoceného reklamovaného mobilu a krabice,kterémi byly na moji žádost zaslány. IMEI přímo v mobilu ověřit nelze, protože je nefunkční a vrácen k reklamaci v e-shopu.
Nedostával jsem odpovědi na mnohé mé dotazy a tak vznikla obsáhlá výměna mezi, která nikam nevede. V lednu 2019,tedy měsíc poté co b jsem si koupil naprosto stejný Samsung Galaxy S7 paltinum Gold s označením G930F v Datartu v kamenné prodejně. K mému překvapení bylo toto originální zboží v jiné originální krabici, která je uvnitř namodralá, s kvalitním tiskem názvu SAMSUNG Galaxy na vršku krabice, s přelepkou přes místo, kde se krabice otevírá, s jiným magnetem na uzávěru krabice, s usb adaptérem a na zadní krabice je vyznačeno 33 zemí-včetně české republiky, pro jejichž trh je tento typ mobilu určen.
Naopak balení od e-shopu, má vnitřek šedý a jinak nalepený, s jiným magneten na zavírání, bez přelepky na otvírací části krabice a příslušenství je bez usb adaptéru. Když jsem e-shopu posíla nafocený odlišnosti a doložil i ukzky ze zahraničních webů a youtube, kde se je stejné balení včetně stejného příslušenství, byl jsem odbyt větou, že na webu je spousta obrázků a že odlišnost může být dána tím, z jaké země k nám byl mobil dovezen. Z jaké země po 3 týdnech obsáhlé komunikace však stále nevím. Vzhledem k tomu, že informace e-shopu jsou stále strohé, nekonkrétní až vyhýbavé a nebudící solidní přístup, nejsem si jist, zda nejde o repasované nebo padělané zboží, které při reklamaci svěřují nějakému jejich servisu a nikoliv autorizovanému od Samsungu. Být tomu jinak, byla by asi jiná i otevřenost e-shopu a znal bych původ i důvod proč je na faktuře někdo jiný než ten u koho jsem si objednával mobil SAMSUNG Galagy S7 G930F.
SAMSUNG Galaxy S7 G930F
Je-li to možné, poprosil bych Vás o názor:
-Zda může e-shop při reklamaci argumentovat tím, že dostali od nás k reklamaci mobil s naprasklým displayem, ačkoliv pouhé 3 dny poté co byl pod vánočním stromkem rozbalen, si praskliny nejsme vědomi. Začal fialovět display, přestal být ovladatelný a praskliny si nejsme vědomi, což jsem dokládali pořízenou fotografií mobilu s fialovějícím displayem před odesláním mobilu k reklamaci. NA námi dodaných fotografiích žádna pePřitom opakovaně opakovaně odmítali osobní převzetí reklamovaného mobilu, s tím, že na to nejsou zařízeni,čímž podle nás znemožnili vzájemnou kontrolu při předáváného zboží. Je to zvláštní, když přijímají zboží v nějakém skladu v Praze. Konkrétně mi ale nesdělí kde.
-Zda by mohlo za daného chování a při odlišnostech o použité nebo neoriginální zboží
-Zda je v pořádku, že tento e-shop má dva názvy a to MontNakupy a MounShopping a tomu odpovídající odlišené webové adresy. Jejich stránky jsou však naprosto stejné.
-Zda je v pořádku, že si objednávám na MontNákupech a přijde mi pak faktura, kde MontNákupy vůbec nefiguruje a jako dodavatel je uveden nějaký System Centre s.r.o. v ulici Perucká 2483/9, Praha 2, se kterými jsem nebyl vůbec v kontaktu a razítko dole obsahuje jiné údaje-System Centre s.r.o. v ulici Litevská 8, Praha 10.
-Zda je v pořádku, že nikde neuvádějí, že jejich zboží není určené pro český trh. Doslovně mi e-shopem bylo sděleno, že prý jsem si to měl u nich zjistit. Normálně by mě to u českého webu opravdu nenapadlo,protože se to nepředpokládá.
-Zda je normální, když je zboží, které u stejného mobilu zakoupeného v Datartu dodávají pro 33 zemí v Evropě včetně Česka, zda je normální, že e-shop dodává zboží nejspíš odněkud jinud a původ tají.
-Zda je normální, že konkrétní Samsung Galaxy S7 G930F vypadá všude na webech barevně shodně s verzí, kterou jsem koupil v Datartu a to i včetně příslušenství, tedy dodávaného usb adaptéru pro přenášení dat z mobilu na jiný mobil a zda je normální, pokud se verze dodaná e-shopem liší v kvalitě potisku na krabici, barevností krabice uvnitř, odlišným magnetem na zavírání chybějícím usb adaptérem pro přenášení dat z mobilu na mobil, což budí dojem neoriginálního produktu vydávaného za Samsung Galaxy S7 G930F s vadnými komponentami a náchylnými kporuchovostí vadám displaye apod.
-Zda mi za těchto podmínek může být neuznána reklamace.
-Zda je v pořádku takové chování e-shopu
-Zda bych mohl mít ve sporu nějakou šanci, přípoadně vymáhat peníze zpět.
Mohl bych Vám zaslat kompletní vzájemnou komunikaci, kde je vidět, jak se opakovaně dožadoval odpovědi a kdy byla nekonkrétní nebo zcela pominuta a mohl bych vám zaslat i fotografie zboží mobilu z tohoto e-shopu v porovnání s tím, který je koupený v kamenné prodejně a distribuován ve 33 zemích,ale nechtěl jsem Vás už více zahltit informacemi, kterých je i tak dost.
S pozdravem
Robert Nespěšný
Praha
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Prodávající je povinen přijmout zboží k reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v místě nebo sídle podnikání. Dle obchodního rejstříku je sídlem společnosti následující adresa Harmonická 1384/13, Stodůlky, 158 00 Praha 5.
Nepřijme-li prodávající na této adrese zboží do reklamace, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. V takovém případě by se měl spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci, neboť tento úřad vykonává dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.