Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#30371Zamítnutí reklamace/pojištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2019, před 6 lety

Lubomír Cejnar

Znění stížnosti

Se zakoupením telefonu Xiaomi Redmi 5 jsem si zakoupil i pojištění proti krádeži a rozbití. Telefon jsem nechal na stole a neznámá osoba mi ho shodila na zem a rozbil se display. Uplatnil jsem tedy produkt pojištění pod číslem APOJ18572397. Byl mi zaslán mail ať si telefon vyzvednu s poznámkou zamítnuto. Na prodejně v Pardubicích mi bylo řečeno, že pokud s tím nesouhlasím musím si zavolat na centrálu a telefon si musím vzít. Doklady k tomu žádné nemají prý mi přijdou na mail. Telefonický dotaz na centrále mi oznámil, že věc zamítla pojišťovna z důvodu nedbalosti a nemám na nic nárok.
Na co jsem tedy platil pojištění.


Produkt

Mobilní telefon Xiaomi Redmi 5 16 GB LTE + pojištění proti krádeži a poškození


Požadované řešení

Oprava v rámci zaplacené služby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2019 19:34, před 6 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách zpravidla bývá i upraveno, jakým způsobem bude spotřebiteli poskytnuto pojistné plnění.

V daném případě se nejpravděpodobněji jedná o smluvní podmínky Pojištění ALZA – Pojištění náhodného poškození a odcizení vydané Českou podnikatelskou pojišťovnou, a.s., Vienna Insurance Group (https://cdn.alza.cz/Foto/docs/CZ-CZ%20Nahodne%20poskozeni%20a%20odcizeni.pdf). Pojistné podmínky obsahují i výluky, na které se pojištění nevztahuje. Jednou z nich je i ustanovení na straně 5, které říká: "Pojistitel má právo snížit nebo i zcela odmítnout pojistné plnění
pokud k finanční ztrátě došlo: jednáním pojištěného nebo třetí osoby ve formě vědomé
nedbalosti, které vedlo k poškození věci"

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění závěrů šetření pojistné události. Toto zdůvodnění musí být spotřebiteli poskytnuto v písemné formě. Zdůvodnění může následně spotřebitel rozporovat.

Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2019 08:55, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.