Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Se zakoupením telefonu Xiaomi Redmi 5 jsem si zakoupil i pojištění proti krádeži a rozbití. Telefon jsem nechal na stole a neznámá osoba mi ho shodila na zem a rozbil se display. Uplatnil jsem tedy produkt pojištění pod číslem APOJ18572397. Byl mi zaslán mail ať si telefon vyzvednu s poznámkou zamítnuto. Na prodejně v Pardubicích mi bylo řečeno, že pokud s tím nesouhlasím musím si zavolat na centrálu a telefon si musím vzít. Doklady k tomu žádné nemají prý mi přijdou na mail. Telefonický dotaz na centrále mi oznámil, že věc zamítla pojišťovna z důvodu nedbalosti a nemám na nic nárok.
Na co jsem tedy platil pojištění.
Mobilní telefon Xiaomi Redmi 5 16 GB LTE + pojištění proti krádeži a poškození
Oprava v rámci zaplacené služby
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách zpravidla bývá i upraveno, jakým způsobem bude spotřebiteli poskytnuto pojistné plnění.
V daném případě se nejpravděpodobněji jedná o smluvní podmínky Pojištění ALZA – Pojištění náhodného poškození a odcizení vydané Českou podnikatelskou pojišťovnou, a.s., Vienna Insurance Group (https://cdn.alza.cz/Foto/docs/CZ-CZ%20Nahodne%20poskozeni%20a%20odcizeni.pdf). Pojistné podmínky obsahují i výluky, na které se pojištění nevztahuje. Jednou z nich je i ustanovení na straně 5, které říká: "Pojistitel má právo snížit nebo i zcela odmítnout pojistné plnění
pokud k finanční ztrátě došlo: jednáním pojištěného nebo třetí osoby ve formě vědomé
nedbalosti, které vedlo k poškození věci"
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění závěrů šetření pojistné události. Toto zdůvodnění musí být spotřebiteli poskytnuto v písemné formě. Zdůvodnění může následně spotřebitel rozporovat.
Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.