Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#30373Stížnost na služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 hodiny 55 minut

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2019, před 6 lety

Markéta Mikuličová

Znění stížnosti

chci si stěžovat na služby České pošty, vše už jsem řešila na pobočce, pak na depu a nakonec na call centru.
Nejde mi o reklamaci zásilek, je mi jasné, že přes to vaše "jednalo se o obyčejnou zásilku, která nejde reklamovat" nejede vlak. Ale! V období prosinec/leden jste mi ztratili 3 zásilky v celkové hodnotě cca 800,- a nenesete za to zodpovědnost. Resp. se zodpovědnosti zříkáte a podle odpovědí vašich zaměstnanců to v podstatě vypadá, že když se jedná o obyčejnou zásilku, tak si kdokoli z České pošty může můj balík v jakékoli fázi doručovacího procesu prostě vzít domů a já s tím nic neudělám.
Jednalo se postupně o zásilky LF584989262CN, LF585487871CN a LF593845479CN.
Zásilku LF584989262CN jste podle vašeho systému vrátili odesílateli, protože jsem si ji nevyzvedla. Problém je ale v tom, že mě nikdo o uložení zásilky neinformoval, ve schránce jsem neměla žádný lístek o tom, že zásilka je uložená na poště. A odesílatel také zásilku dodnes neobdržel zpět.
U zásilky LF585487871CN tvrdíte, že jsem ji převzala. Což není pravda! Navíc si ještě vaši pracovníci vymýšlí, že doručovatelka si pamatuje, že tento balíček házela do schránky. To ale není možné, protože jednak nemáme schránku, ale jen průřez ve dveřích na dopisy, takže není možné, aby tam doručovatelka vecpala balíček, který obsahoval sukni a rolák, a jednak jsem s doručovatelkou mluvila, a ta mi řekla, že nikdo s ní o tomto balíčku nemluvil a nikomu tedy nepotvrdila, že si pamatuje, že by balíček do schránky házela. Navíc se mnou souhlasila v tom, že do naší schránky by nebylo možné takový balíček vecpat.
A nakonec zásilka LF593845479CN, která podle sledování balíku byla naposled v Praze, odtud prý odeslána na depo Břeclav, to už ale ve sledování balíku není a vy prý tak nemáte o zásilce žádné další informace. A zodpovědnost opět nenesete, protože obyčejné psaní atd.
U této zásilky mám alespoň šanci dostat od odesílatele peníze zpět, protože v systému vidí, že mi nebyl balík doručen.
Pracovnicí call centra mi bylo doporučeno, aby zásilky reklamoval odesílatel na své poště ve své zemi, pak mi poslal podklady a pak že by se s tím dalo něco dělat. To ale odesílatel podstupovat nebude a ani se mu nedivím. Nevím, proč by on měl u sebe reklamovat to, že Česká pošta nezvládla zásilky doručit. Čínská pošta ty tři balík dostala ze země, přes oceán, letadlem/po moři až na území ČR (to prokazatelně odesílatel vidí ve sledování zásilek) a až u nás to Česká pošta nedoručila. A nevymlouvejte se prosím na období Vánoc! Čínská strana také měla Vánoce a věřte tomu, že na čínských poštách to vypadala s balíky, co se množství týče, mnohem hůř než u nás, a přes ty miliony balíků zvládli vše odeslat na správnou adresu a neztratit ani jeden.
Jak jsem už uvedla, šanci na vrácení peněz od odesílatele mám jen u poslední zásilky, protože tam je naposled depo Praha. U těch předchozích dvou mi ale peníze nevrátí, protože u jedné vidí, že jsem ji sama nevyzvedla, a u druhé, že jsem ji obdržela. Proč by mi měl logicky věřit, že ani jedno není pravda, a vracet mi peníze, že ano...
Takže abych to shrnula, je mi jasné, že se nějaké kompenzace od České pošty nedočkám. Bylo by ale dobré, kdybyste si alespoň nevymýšleli!! Kdyby i první dvě zásilky měly ve sledování jako poslední údaj odeslání z Prahy, mohla jsem dostat od odesílatele peníze zpět, vy si ale raději vymyslíte, že jednu jsem si nevyzvedla a druhou že mám. Takže kvůli vám nemám ani zboží ani peníze!! A 800,- už teda podle mě není zanedbatelná částka!
S pozdravem Mgr. Mikuličová


Požadované řešení

nejlépe náhrada vzniklé škody


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2019 17:22, před 6 lety

Není-li u zvolené služby deklarováno datum dodání, platí, že zásilka musí být dodána v době přiměřené.

Spotřebitelka může využít možnosti tzv. jiné reklamace případů nesplnění smlouvy (nedodržení sjednané doby dodání, dodání obyčejné zásilky, porušení dispozic odesílatele nebo adresáta zásilky nebo poštovní poukázky, nesprávné dodání zásilky nedodržení jiných smluvních podmínek).

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Proto je nutné se se stížností obrátit přímo na ní.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.