Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Bohužel i já jsem se stal obětí této společnosti. 24.12. jsem si zakoupil členství na měsíc na zkoušku, bohužel až pak jsem si přečetl negativní recenze na tuto společnost. dne 4.1.2019 jsem zasílal poštou formou obyčejného dopisu (pro toto mám 2 svědky) žádost o zrušení. tímto jsem pokládal věc za vyřízenou, ale 24.1. se pokusili mi strhnout peníze z účtu, kartu mám pro internet platby zablokovanou, takže neuspěli. Po tomto jsem jim napsal abych je upozornil na tuto skutečnost, ale odpovědí je že jim nic nepřišlo a peníze chtějí. Odmítám zaplatit z několika důvodů.
1. O automatickém prodlužování jsem nebyl od začátku zcela dobře informován, veškeré údaje byli napsané černě na bílém pozadí, jen tato byla šedou barvou na šedém pozadí, malým písmem. Je zcela jasné že se jedná úmysl, to potvrzuje i množství stížností.
2. Zcela záměrně ztěžují zrušení služby tím že požadují dopis do Bruselu nebo fax(kolik lidí má doma fax?). O možnosti zrušit členství i mailem jsem byl informován až během řešení situace 4.2., je jasně patrné že se jedná o záměr, aby mohli tvrdit že nic nepřišlo, případně že tam byla nějaká chyba. Kdyby napsali do podmínek že to jde zrušit mailem, tato situace by nemohla nastat.
Požaduji okamžité zrušení účtu, ale dnes mi přišla odpověď že účet a premium zruší až po připsání peněz, s tím absolutně nesouhlasím, nevidím důvod proč rušit účet až po zaplacení? Platit nehodlám, jsem ochotný se obrátit na soud.
premium členství Be2 ID EHH62O08
Okamžité zrušení účtu, okamžité zrušení pokusů o stržení peněz z karty, potvrzení sem i na můj mail o bezdlužnosti vůči této společnosti.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Toto je reakce po napsání na výše uvedený mail:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přiložte prosím původní žádost (např. orginální email s datem poslání, kopii odeslání faxu nebo doklad o zaslání dopisu). Tímto způsobem můžeme považovat Vaši první žádost za platnou.
Pokud nevlastníte důkaz, že Vaše žádost byla zaslána v řádném čase, budete zodpovědní za všechny platby nebo splatné poplatky do dne, dokud bude Vaše členství zrušeno.
Rádi bychom tuto záležitost vyřešili v co nejkratším čase a proto Vás žádáme o co nejrychlejší zpětnou vazbu.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
…………………………………………
Bohužel já žádný doklad od dopisu nemám, posílal jsem obyčejný dopis, ale mám k tomu dva svědky, tiskl jsem si u nich žádost a doprovázeli mě ke schránce. Nikde se nepíše že žádost má být doporučeně, kdybych poslal prázdný papír doporučeně, tak to bude bráno jako důkaz? Ať to vezmu tak jako tak, tak nesouhlasím. Za prvé napadám to, že způsob vypovězení smlouvy byl záměrně napsán jiným písmem(šedé písmo na šedém pozadí) oproti zbytku(černé písmo na bílém pozadí), je jasné že šlo o to aby si toho zákazník nevšiml. Za druhé nechápu jak je možné že všude píšete že akceptujete i mail, o kterém není ve smluvních podmínkách ani zmínka, přitom kdyby byla, vyřešil by se tím veškerý problém, já bych nemusel řešit shánění někoho kdo mi vytiskne žádost( mimochodem, co lidi kteří nemají možnost si něco nechat vytisknout?) a ušetřil za poštu a už vůbec nemluvím o tom, že neznám nikoho kdo má fax...Podle mě se jedná o záměrné ztížení možnosti vypovězení smlouvy. Vzhledem k tomu že nejsem zdaleka jediný kdo má s tímhle problém, je to jistý důkaz toho že je to pravda. Dále by mě zajímalo proč, i když jsem poslal žádost o zrušení účtu a členství již poslal a bylo mi to i potvrzeno, odpověď byla že zrušení může proběhnout až po zaplacení poplatku. To je absurdní, já napadám již oprávněnost první platby a za chvilku po mě bude vymáhán druhý, i přes to že je zcela zřejmé že tuto službu vypovídám a nehodlám využívat? To je záměrné navyšování "dluhu", myslím si že by měl být účet a členství smazáno okamžitě a záměrně neprodlužováno.
Děkuji
Právě kvůli problematickému jednání společnosti ohledně ukončování vztahu s ní je vhodné činit veškerá právní jednání tak, aby od nich měl uživatel nějaký doklad či zprávu, kterou si zarchivuje. To však nic nemění na tom, že pokud byla zaslána výpověď formou obyčejného dopisu, potom by mělo být členství ze strany společnosti ukončeno. Ukončení v žádném případě nemůže záležet na tom, jestli a až spotřebitel zaslání výpovědi prokáže.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.