Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
V prodejně AUTU KELLY,a.s.Úněšovská 2013/10 Plzeň,Bolevec jsem 12.prosince 2018 zakoupil Aku pila ocaska Star line za 1.290Kč.Pilu pan prodavač přinesl již rozbalenou a krabice byla zjevně omačkaná.Doma pak zjistím,že chybí řezací plátek na dřevo.To se druhý den vyřešilo,ale pro mě to bylo dalších 70km.
Při prvním řezání jsem zjistil vadu výrobku,když jsem nedokázal zakrátit kmínek vánočního stromečku o průměru 30mm.Pila se pozvolna rozběhne,ale při zátěži střídavě ztrácí výkon.
28.prosinec 2018 podávám reklamaci číslo:R-20181228-PLZEŇ2-150091
30.leden 2019-reklamace není uznána,podle techniků,jak mi sdělil pan prodavač a písemně odmítl dát je výrobek funkční.
4.února 2019 přebírám pilu a za asistence dvou prodavačů zkouším funkčnost pily.Závada se opakuje.
4.února 2019 druhá reklamace číslo:R-20190204-PLZEŇ2-153532
Věřím,že tentokrát pořádně a zodpovědně technici z reklamačního oddělení přezkouší výrobek a zjistí závadu. Děkuji.
AKU pila ocaska Starline Sortimentní skupina:U-NAST32
vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.