Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#30401Neoprávněné započítání poplatku 700 kč za celní řízení a jednání v celním řízení bez plné moci.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2019, před 6 lety

Pavel Werzon

Znění stížnosti

Nechal jsem si poštou poslat 1 balík ze země mimo EU. Prodejce na balíky napsal cenu 1159,61 CZK, 40,80 USD. Cenu balíků jsem poště doložil mailem. Mezitím mi poštou přišly instrukce, jak mám postupovat při celním řízení.
Balík prošel celním řízením (clo nebylo samozřejmě vyměřeno) a pošta si za tuto službu vyžádala poplatek 700 kč (Služby celní deklarace - odbavení JSD).
Navíc jsem poště nezasílal plnou moc, aby mě mohla v celním řízení zastupovat. Je možné, aby pošta prováděla takovéto úkony bez mého souhlasu a plné moci?


Produkt

Kniha


Požadované řešení

Vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 15:23, před 6 lety

Pokud spotřebitel neudělil České poště plnou moc k zastupování v celním řízení, není Česká pošta oprávněna za spotřebitele v celním řízení jednat. Spotřebitel se v takovém případě musí celního řízení zúčastnit sám a to na pobočce České pošty, respektive celního úřadu.

Pokud pošta jednala v celním řízení za spotřebitele bez plné moci, jedná se o tzv. nepřikázané jednatelství. Dle § 3006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník: "vmísí-li se někdo do záležitostí jiné osoby, ač k tomu není oprávněn, jdou k jeho tíži následky z toho vzniklé". Z tohoto ustanovení vyplývá, že pokud společnost jednala bez plné moci, není oprávněna účtovat spotřebiteli poplatek. Pokud však již kdykoliv předtím byla takováto plná moc udělena, platí až do odvolání.

Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyměřením poplatku, měl by poskytnutí služby u České pošty reklamovat.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.