Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#30425Podivná vyúčtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2019, před 6 lety

Barbora Kudrnová

Znění stížnosti

Když se mi konečně podařilo projít martyriem s výpovědí smlouvy, které bych nepřála ani nejhoršímu nepříteli, a mám od Jupísáků konečně klid a internet o dvě třetiny levněji, poslali mi z UPC vyúčtování na !MÍNUS! 145,-kč. Celou dobu mi ale vyhrožovali tím věrnostním doplatkem a už je to měsíc a pořád nic, tedz žádná informace o tom, kolik mám těm vydřiduchům doplatit mi na email nepřišla a tak začínám mít strach, aby mi to třeba ještě naschvál neposlali pozdě s tím, že jim mám platit ještě nějaká penále.
Mají nějakou povinnost mi dát aspoň informaci, kolik jim mám vlastně platit? Nebo se na ten věrnostní poplatek vykašlali (to bych se divila), nebo co s tím? Navázat s nimi rozumnou komunikaci je prakticky nemožné, protože tam evidentně levá ruka neví, co dělá pravá a ještě se snaží dělat odcházejícím klientům naschvály (tak soudím z předchozí komunikace).


Požadované řešení

Chci abych od nich měla konečně klid.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 16:33, před 6 lety

Předpokládáme, že výrazem penále, o kterých spotřebitelka hovoří, označuje sankci za ukončení smlouvy v době poskytování věrnostní slevy. Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud bude spotřebitelce poplatek vyměřen a ona s ním nebude souhlasit, měla by jej reklamovat. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2019 14:38, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.