Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pošta Praha 69 Břevnovská 6 pravidelně nedoručuje zásilky, popř. je doručí s např. měsíčním zpožděním. Snažím se, je-li ta možnost, využívat jiné dopravce, ale někdy to opravdu nelze ovlivnit.
Příkladem budiž dnešní případ: každý den kontroluji schránku a dnes (7.2.) mi v ní leželo oznámení, že mě 31.1. nezastihli.
1) Proč je oznámení ve schránce o týden později;
2) nechápu, proč bych měla být zastižena v případě tzv. "MZ obyčejná zásilka" a
3) vzhledem k tomu, že jsem zdravotně indisponovaná, jsem doma poslední měsíc pořád.
Bohužel se ukazuje, že jediným řešením je si stěžovat, dosud jsem to neřešila asi dostatečně razantně, nicméně u přítele v práci měli stejný problém s touto konkrétní poštou a po opakovaných stížnostech jim najednou začaly zásilky chodit v pořádku a včas, takže evidentně když se chce, tak to jde.
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman