Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#30430Klamavé jednání při uzavření Přihlášky VMA50041411

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2019, před 6 lety

Miroslav Franc

Znění stížnosti

Dnes 7.2.2019 mne kontaktoval v mém bydlišti agent firmy Centrální výběrová řízení a.s. p. Marcel Reis a nabídl mi uzavření Přihlášky VMA50041411. Tvrdil mi, že CVR a.s. byla zřízena Středočeským krajem za účelem ochrany odběratelů energií, prý vyšla vyhláška, která dodavatelům energií přikazuje neúčtovat v ceně energií fixní částku, za kterou odběratel vlastně dostane jen roční vyúčtování. To byl důvod proč jsem s ním vlastně jednal. Po celou dobu jednání prohlašoval, že Přihláška je nezávazná, že nebudu muset měnit stávajícího dodavatele energie a naopak CVR a.s. mi vybojuje u stávajícího dodavatele snížení ceny, ovšem s tím, že se sám budu moci rozhodnout jestli této nabídky využiji.
Bohužel jsem podepsal Předsmluvní informace číslo Přihlášky VMA50041411 a Souhlas zájemce se zpracováním osobních údajů, p. Reis papíry přede mnou neustále odkládal stranou a dal mi je teprve k podpisu zadní stranou navrch, byl jsem také požádán o biometrický podpis na tabletu. Vzhledem k tomu, že mi dnes byla doručena z čísla +420 735 192 800 SMS zpráva: "Vase prihlaska k vyberovemu rizeni VMA50041411 neni kompletni. Pokusime se sami zajistit opravu. V pripade potreby Vas budeme kontaktovat. CENTRALNI VR" mám obavu, zda můj biometricky podpis nebude zneužit k nějaké smlouvě, kterou jsem nikdy neviděl. Firmě CVR a.s. jsem poslal doporučený dopis s dodejkou, v kterém odstupuji od Přihlášky VMA50041411. Pokusil jsem se rovněž odvolat svůj Souhlas zájemce se zpracováním osobních údajů a požadovat výmaz osobních údajů, ale k tomu nabízená e-mailová adresa podpora@cvras.cz není funkční. Funkční není rovněž telefonní kontakt na firmu +420 296 212 020.


Požadované řešení

Prosím Vás o radu, jak dále pokračovat v této věci, protože o přechod k jinému dodavateli energií opravdu nemám zájem.
S pozdravem, Miroslav Franc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2019 10:57, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 08:01, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.