Společnost


H & M Hennes & Mauritz CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30431Klamavé praktiky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2019, před 6 lety

Helena Roubíčková

Znění stížnosti

Dne 5.2.2019 v podvečerních hodinách jsem v prodejně HM v OC Arkády Pankrác zakoupila dámskou košili. Zboží bylo vystaveno ve střední části prodejny na dvou nad sebou situovaných regálech, kdy na horním byla cedule s velkými číslicemi uvedenou cenou 349,- Kč. U dolního regálu žádná cena umístěna nebyla. Ve spěchu v domnění, že cena platí pro oba regály jsem si vybrala dámskou košili a šla s ní k pokladně. Tam mi bylo sděleno, že mnou vybraná košile je za cenu 599,- Kč. Zkontrolovala jsem si cenu na regálu a všimla si, že pod cenou je malinkým písmem uvedeno, že se jedná o mikinu. Protože jsem spěchala a za pokladní na skříňkách byla cedule – cituji: „Kupte hned, rozhodněte se později. Zboží koupené u nás můžete vrátit do 30 dnů. Nezapomeňte uschovat účtenku. Nevztahuje se na kosmetiku. Přijímáme všechny významné platební karty jako Visa, Master Card a Maestro“, usoudila jsem, že jde o mou nepozornost ohledně uvedené ceny zboží zaplatila za košili žádanou cenu. Před zaplacením a vydáním účtenky s informací, že nelze vrátit peníze mě pokladní neupozornila na žádnou podmínku pro vrácení zboží!
Druhý den, po vyzkoušení doma jsem se na základě informace uvedené v obchodě rozhodla zboží vrátit a žádala vrácení peněz. Obsluha pokladny ode mě zboží převzala a sdělila mi, že peníze nevrací, ale obdržím jakousi kartu nabitou na odpovídající částku. Odmítla jsem s odkazem na vystavenou ceduli, načež mi obsluha sdělila, že tuto informaci mám uvedenou na účtence, kterou samozřejmě zákazník obdrží až po zaplacení zboží, mimo jiné je údajně tato informace uvedená na další ceduli, na jiném místě za pokladnou. Podotýkám, že cedule byly umístěné od sebe cca tři metry. Když jsem se zeptala kde, ukázala mi ji druhém konci prostoru za pokladnou za sebou, přičemž musela sundat kalhoty, které ji zakrývaly. Obsluha pokladny se celou dobu chovala arogantně, dávala najevo, že ji svým požadavkem obtěžuji a nesnažila se mi žádným způsobem vyjít vstříc. Protože bylo zřejmé, že není vůle mi, jako zákazníkovi vyhovět, vzala jsem si údajně nabitou kartu a odešla. Poté jsem se snažila přes zákaznický servis kontaktovat společnost a žádala jsem řešení. Bylo mi sděleno, že je to velice mrzí, a argumentovali tím, že jsem si kartu vzala a že předají stížnost na konkrétní prodejnu.


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2019 09:45, před 6 lety

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj., předložení účtenky). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu).

O konkrétních podmínkách vrácení zboží by měl být spotřebitel náležitě informován při uzavření kupní smlouvy. Pokud spotřebitelka nebyla řádně o podmínkách možnosti vrácení zboží informována, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 09:56, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.