Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem pres heureku na sstavbaeu.cz umyvadlo Jika, ktere prislo s vadou. Vrizeni reklamace prodejce protahoval na mesic a pul, s tim, ze vec posuzuje vyrobce Jika. Kontaktovala jsem tedy Jiku, tam samozrejme o zadne reklamaci umyvadla nevedeli a odpovedeli, ze reklamace je opodstatnena a je nutne ji resit s prodejcem. Znovu jsem tedy urgovala reklamacni oddeleni stavbaeu.cz a prisla odpoved, ze mam zaslat fotografie zlikvidovaneho umyvadla. Tento pozadavek je dle COI irelevantni, navic je davno po uplynuti 30ti deni lhuty na vyrizeni reklamace. Pozaduji vraceni penez.
Jika PETIT Skříňka s umývátkem 40x23,5 cm, otvor vpravo, třešeň H4535111753081
Jelikož je požadavek dle ČOI na likvidaci umyvadla kupujicim irelevantní a 30ti denní lhůta pro vyřízení reklamace
nebyla dodržena, požaduji vrátit kupní částku 2 130,00 Kč
Nestane se-li tak, budu nárokovat odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace spolu s úrokem z prodlení 8% za každý kalendářní den.
|
Tweet |
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.