Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dnes mi byla vrácena reklamace notebooku Lenovo IdeaPad 320-17IKB.
Důvodem mojí reklamace bylo, že už po 4 měsících používání (byť zboží reklamuji až po roce) došlo k mechanickému poškození mechanismu pro otevírání/zavírání laptopu.
Dle Vašeho vyjádření došlo k nevhodnému používání na straně zákazníka. Nicméně zařízení bylo rok umístěno na jednom stole, který neopustilo, vyjma cesty do Vaší prodejny. Nikdy nám neupadlo a vždy jsme se jej snažili otevírat středovou částí displeje. Majitelka je důchodkyně a zařízení používala citlivě. Zařízení rovněž nemohlo být poškozeno trhnutím za napájecí kabel, protože poškozený je opačný pant.
Vzhledem k tomu, že si nejsem vědom žádného pochybení v užívání přístroje na straně uživatele, považuji mechanickou vadu za skrytou vadu konstrukce, která se projevila později. Připomínám, že veškerá elektronika je v pořádku a cena šasi není výraznou položkou.
S pozdravem,
V. Dostál
Lenovo IdeaPad 320-17IKB (80XM001RCK), reklamace 2600501803
Výměna šasi/pantu.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Dostále,
velice nás mrzí, že došlo k zamítnutí Vaší reklamace.
V případě, že s vyjádřením nesouhlasíte, doporučím Vám podat reklamaci novou a to se žádostí o přezkoumání předchozího výsledku.
Jak uvedl portál dTest, je možné se také obrátit na soudního znalce, který vyjádření servisního střediska potvrdí či vyvrátí.
Následně bychom Vás poprosili o dodání podkladů k tomuto rozporu.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
když pominu dezinformace (se snahou odradit mne od dalšího postupu) obdržené na tristní reklamační lince MALL.CZ, vše dopadlo dobře. Soudní znalec potvrdil můj pohled na věc a dokonce mi sdělil, že měl úplně stejný problém s notebookem výše zmíněné značky. MALL.CZ pak reklamaci vyhověl.