Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, v e-eshopu roboticky-vysavac.cz jsem si dne 14.6.2017 objednal robotický vysavač CleanMate QQ-6S. V průběhu užívání se objevilo několik závažných závad. První reklamace na baterii po necelém půl roce, kdy jsem reklamoval, že baterie neudrží kapacitu. Bylo mi sděleno, že musím robota používat denně, jakmile se nepoužívá denně, dochází k vybíjení baterie, i když je v nabíjecí stanici (údajně z důvodu ochrany baterie). Nenašel jsem tuto informaci nikde v návodu k obsluze, ale začal jsem tedy používat robota častěji a dále neřešil. Druhá reklamace v říjnu 2018, kdy se točily stále boční kartáče, reklamace uznána a robot opraven. Třetí reklamace prosinec 2018, objevila se chybová hláška E7 znamenající opět chybu bočních kartáčů po chvíli vysávání a robot se vypnul. Robot znovu odeslán, reklamace uznána, robot údajně opraven - robota jsem si převzal po vyřízení reklamace a ihned po prvním zapnutí se hláška E7 znovu objevila (zkoušeno asi 5x, vždy do pár minut se závada projevila). Robot znovu odeslán k reklamaci s požadavkem na vrácení peněz z důvodu opakující se závady na boční kartáče. Po cca 3 týdnech jsem obdržel pouze email s informací, že mi bude robot dovezen PPL. Po dotazu, jak byla tedy reklamace vyřízena, když jsem žádal vrácení peněz mi bylo napsáno, že se jim závada neprojevila, vysavač pracuje bez závad. Z mého pohledu se jednoznačně jedná o vyhnutí se požadavku na vrácení peněz, s tím, že robota znovu opravili. Nehledě na to, že jim už ani nemůžu věřit, v případě, že se na výrobku objeví další závada. Jak mohu v tomto případě postupovat, mám si výrobek od PPL převzít a dále řešit?
Děkuji předem. S pozdravem Roman Beneš
robotický vysavač CleanMate QQ - 6S, výr.č. 6TV720393
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Bude-li reklamace zamítnuta, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se jedná o vadu nebo že se vada projevuje. Skutečnost, že se vada projevuje i po návratu zboží z reklamace lze zaznamenat například na videozáznam. Ten poté může sloužit jako důkaz toho, že reklamace nevyla vyřízena řádně, neboť vada se skutečně projevuje. Nejvěrohodnějším důkazním prostředkem je znalecký posudek. V takovém případě doporučujeme nejdříve se znalcem konzultaci. Na protokol o vyřízení reklamace je také vhodné napsat svůj nesouhlas s vyřízením reklamace a upozornit prodávajícího na možnost vypracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele má právo od smlouvy odstoupit a požadovat úhradu znalečného.
Pokud se vada projevuje i po návratu zboží z reklamace, nelze reklamaci považovat za řádně vyřízenou. Na vyřízení reklamace má prodávající 30 dnů, pokud v této době nevyřídí reklamaci řádně, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace (https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, K první reklamaci ohledně baterie, jde o pokles kapacity baterie, což je standardní jev. Při druhé reklamaci (chyba E7) v roce 2018, Vám byla reklamace uznána a robot opraven. Třetí reklamace, byla na chybu E7, která se v servisní středisku neprojevila.
Na základě vyjádření servisního střediska, kde byl robot na kontrole se závada neprojevila, při třetí reklamaci.. Robot byl odzkoušen a je v pořádku.
Tímto je reklamační proces ukončen. robot jsem odeslali na Vaší adresu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.