Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Na začátku ledna jsem v Pardubicích v AAA Auto zakoupil vozidlo:
Škoda Octavia 1.8TSI
73 tis.
2008
Dle pohádky od prodejce je auto v bezvadném stavu a stačí udělat pouze základní úkony(olej, filtr, rozvody- i když při tak málo najetých kilometrech se i v autorizovaném servisu divili, ale budiž). Dále jsem byl upozorněn, že je ťuklý přední nárazník. Zkušební jízda v 50km/h a cca 2km neprokázala žádné další závady. Diagnostiku měli krásně promazanou.
V autorizovaném servisu byla zjištěna dlouhodobá závada na motoru, která se projevila až při 127km/h. Auto zralé na repas motoru- cena cca 90tis. Nárazník je ťuklý a k tomu celý předek auta, včetně světel byl měněný. Žárovky odchází jedna za druhou a každých 700km musím dolít téměř litr oleje. K tomu mi auto ukazuje průměrnou spotřebu v rozmezí od 4-8l, což je u tohoto motoru nereálné.
Reklamace samozřejmě zamítnuta. Nabídnuto odškodnění 10tis.
3H99080
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost mi odpověděla po termínu na předžalobnî výzvu. Bude podána žaloba za porušení smluvních podmínek.
Dobrý den,
ráda bych upozornila, že není termín, do kdy bychom museli na výzvu reagovat (pouze jde-li o státní orgán, přičemž v tomto případě o státní orgán nejde). Záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
Vy osobně jste předžalobní výzvu četla?
Pokud obsahuje termín, jakože obsahuje, tak je společnost ze zákona povinna do tohoto termínu odpovědět.
Více se k tomuto zde vyjadřovat nebudu. Později doplním výsledek soudního líčení.
S pozdravem
Jan Otáhal
Dobrý den,
samo uvedení termínu ale neznamená, že jsme (coby nestátní orgán) povinni jej akceptovat. Společnost nadále trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.