Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci 2013 jsem si zakoupil na IČO notebook HP ENVY 17-j040ec.
Při práci s nb jsem zjistil, že velice kolísá zvuk při zapnutí BeatsAudio. Nb byl již 4x v reklamaci a stále se nic nevyřešilo. Chtěl jsem odstoupit od kupní smlouvy, ale to mi bylo zamítnuto ze strany HP. Servisní firma (VSP data), která je partnerem HP doporučila vrácení peněz, protože je to z jejich strany neopravitelné. Firma HP to ovšem vidí jinak.
Již to bude 5 měsíc a já stále nemám nb, který jsem si zakoupil a až přijde nb z reklamace zpět, tak stejně nebude funkční dle specifikace a deklarace HP.
notebook HP ENVY 17-j040ec
vrácení celé finanční částky
|
Tweet |
Jestliže fyzická osoba při nákupu uvede své IČO, zákon na ni nepohlíží jako na spotřebitele. Smlouva byla uzavřena za účinnosti zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, a tím se nadále řídí.
V takovém případě je nutné odlišit, zda byla sjednána záruka za jakost nebo se uplatní zákonná odpovědnost za vady. Zákonnou odpovědnost za vady lze uplatnit pouze pro vady, které byly na věci při převzetí, i když se staly zjevnými později. Obchodní zákoník rozlišuje podstatné a nepodstatné porušení smlouvy a dle toho se odvíjí nároky kupujícího.
Dle ustanovení § 436 odst. 1 obchodního zákoníku: Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem, může kupující:
a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Volba mezi uvedenými nároky kupujícímu náleží, jen jestliže ji oznámí prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Jestliže se však ukáže, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, kdy mu prodávající oznámil tuto skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Za podstatné porušení smlouvy se považuje takové porušení smlouvy, jestliže strana porušující smlouvu věděla v době uzavření smlouvy nebo v této době bylo rozumné předvídat s přihlédnutím k účelu smlouvy, který vyplynul z jejího obsahu nebo z okolností, za nichž byla smlouva uzavřena, že druhá strana nebude mít zájem na plnění povinností při takovém porušení smlouvy. V pochybnostech se má za to, že porušení smlouvy není podstatné.
Je-li dodáním zboží s vadami smlouva porušena nepodstatným způsobem, může kupující požadovat buď dodání chybějícího zboží a odstranění ostatních vad zboží, nebo slevu z kupní ceny.
Společnost HEWLETT-PACKARD s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.