Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při kontrole na letišti při odbavení byl zničen rentgenovým zářením fotoaparát. Letiště Ostrava v Mošnově odmítá škodu uhradit ačkoliv byli k úhradě škody okamžitě vyzváni. Dnes bylo na www.seznam.cz uveřejněno, že rentgen skutečně může zničit elektronická zařízení jako např. kompenzační pomůcku naslouchátko. Neboť v tomto případě byla škoda ze strany soudu uhrazena, mělo by tak být učiněno i ze strany letiště Ostrava v Mošnově.
Náhrada škody za nový fotoaparát, který stál 2500 Kč.
|
Tweet |
V popsané situaci se jedná o způsobení škody provozní činností. Ustanovení § 2924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, říká: "Kdo provozuje závod nebo jiné zařízení sloužící k výdělečné činnosti, nahradí škodu vzniklou z provozu, ať již byla způsobena vlastní provozní činností, věcí při ní použitou nebo vlivem činnosti na okolí. Povinnosti se zprostí, prokáže-li, že vynaložil veškerou péči, kterou lze rozumně požadovat, aby ke škodě nedošlo." Provozování skenovacích zařízení patří do provozu letiště a pokud při jeho používání vznikne škoda, je společnost povinna ji nahradit.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitelka vlastním odhadem s tím, že pokud by mezi spotřebitelkou a společností na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.