Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost KTST s.r.o. zvaná též Energetická kancelář na mne vymáhá smluvní pokutu ve výši 5000 Kč, prý za porušení smluvních podmínek daných Objednávkou EK033402. Já jsem nikdy tuto Objednávku nepodepsal, nikdy jsem se nesetkal se zástupkyní, která Objednávku sepisovala a ani jsem nebyl prokazatelně seznámen s jejím obsahem. Společnost KTST s.r.o. tuto skutečnost popírá a přitom stačí pouhým pohledem zjistit, že na Přihlášce není můj podpis.
V září loňského roku navštívila zástupkyně společnosti KTST s.r.o. naši domácnost v době mé nepřítomnosti a vyloudila na manželce potřebné údaje. Po čase přišla smlouva dodavatele General Energy a.s.. Když jsem zjistil, že se jedná o smlouvu na pět let a personální propojení obou firem, smlouvu s dodavatelem jsem řádně vypověděl. Současně jsem ukončil Objednávku u KTST s.r.o. Na to následovala smluvní pokuta ve výši 5000 Kč.
Žádám společnost KTST s.r.o. o zrušení smluvní pokuty
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Odstoupit od smlouvy, která byla při podomním prodeji, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.