Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamační číslo:R 20190111-Říčany-151419
Vážení obchodní přátelé,
dobrý den, u vaší společnosti nakupuji několik let díly na vozidla. Zakoupil jsem u Vás tlakovou hadici k turbodmychadlu na vozidlo VW PASAT.
Zhruba po týdnu, kdy byla hadice namontována, se projevila závada na výkonu motoru, kdy jsem zjistil, že hadice u Vás zakoupená měla zřejmě výrobní vadu a projevila se u ní prasklina. Proto jsem tuto hadici vymontoval vrátil zpět do obalu a reklamoval jí na Vaší pobočce v Říčanech.
Paní prodavačka se mnou sepsala reklamační protokol s tím, že mi do týdne dají vědět. Po týdnu mi volal zaměstnanec této pobočky, že reklamaci neuznává, že v hadici jsou údajně stopy po mastnotě/ oleji, což není pravdou.
U hadice je zřetelná prasklina, nikoliv že by hadice byla naleptána ropným či jiným produktem, což by se jistě nemohlo stát do týdne po montáži.
Josef Rychtář
7240806060
email: zapospco@email.cz
HS 1006 Hadice plnícího vzduchuSTARLINE
Vzhledem k tomu, že jsem byl nucen zakoupit jinou tuto hadici, bylo by vhodné vrátit peníze.
Které u Vás stejně utratím při dalším nákupu produktů.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.