Společnost


NOVOSTORE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30565Odmítnutí žádosti o náhradu nákladů spojených s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2019, před 6 lety

Michal Pytlík

Znění stížnosti

V prodejně v Pardubicích jsem zakoupil obuv. Obuv jsem reklamoval a reklamace mi byla uznána - byly vráceny peníze. Na adresu společnosti jsem zasílal žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací, nedostalo se mi však žádné odezvy. Zastavil jsem se tedy přímo v prodejně. Vedoucí nejdříve vůbec nevěděla co po ní chci. Poté mi řekla, že mám být rád, že mi vrátili peníze za zboží. Prý co bych víc chtěl. Na proplacení dopravného prý nemám nárok, prý v jaké době žiji a že nic nedostanu. Když nebydlím v místě prodejny je prý můj problém a musím počítat s tím, že když zboží reklamuji, tak mě cesta bude něco stát. Peníze však prý žádné nedostanu. Na její stranu se přidala jedna zákaznice, která říkala, že je to hloupost, co si myslím, a ťukala si na čelo což mě dost uráželo. Když jsem vedoucí prodejny chtěl ukázat § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, řekla mi, že ji to nezajímá, nepodívá se a začala mě ignorovat. Žádost odmítla převzít.


Produkt

obuv pánská vel. č. 46, ST 8709


Požadované řešení

převzetí žádosti a proplacení nákladů spojených s reklamací


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2019 08:12, před 6 lety

O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.

K tomu je však třeba dodat, že se vždy jedná o nejnižší možné náklady. Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutnějších.

Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2019 06:47, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.