Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#30568Neoprávněné naúčtovaný poplatek 2247,-

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2019, před 6 lety

Vera Mixová

Znění stížnosti

Dne 2o.12.2018 jsem se zaregistrovala na zkoušku na seznamce Singles50 provozované společností be2. Protože všechny profily byly blokovány, bylo mi vnuceno placené členství a já si vybrala nejlevnější možnost 149 CZK za měsíc na jeden měsíc a to do 20.1.2019. Protože i po zaplacení jsem zjistila, že seznamka je jen podvod, nemá žádnou úroveň a chodí mi automaticky vygenerované nabídky od neexistujících osob, přestala jsem seznamku navštěvovat. Při náhodné kontrole učtu jsem zjistila, že mi byla společností stržena částka 2247 Kč z mého účtu. Teprve na konci dlouhého emailu je zmínka o automatickém prodloužení členství na další tři měsíce. Já nepotvrdila žádný souhlas s dalším prodloužením členství a částku žádám zpět. Je to na první pohled podvod. Požaduji vrácení min. adekvátní částky ode dne výpovědi zpět na účet, ze kterého byla stržena bez mého vědomí a upozornění společnosti. Zvláštní je, že se mne to neobjevilo ani ve výpisu.
Výpověd mne byla potvrzena, ale napsali mne, žee jsem nedala včas výpověd a na refundaci nemám nárok.


Požadované řešení

Prosím o navrácení min. adekvátní částky ode dne výpovědi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2019 08:58, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.2.2019 10:59, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2019 08:12, před 6 lety


Vera Mixová

Dobrý den,
na tuto adresu jsem již psala viž komunikace:

Vážený pane Hlaváčku,
dopisuji si se zákaznických servisem, ale jelikož je to k ničemu a chodí mne pouze bud automatické odpovědi nebo odkazy na přílohy, tak se obracím na Vás. Snad lépe pochopíte, co vlastně chci na rozdíl od operátorů na zák. servisu, kteří jsou naučeni posílat pouze nějaké odkazy a neumí se vyjadřovat k věci. V uvítacím emailu není psáno, že když ukončím s vámi spolupráci, že nevracíte peníze za nevyužité služby.

Chci pouze vrátit adekvátní částku z mých Vami stržených peněz 2247,- kterou jsem nevyužila - ode dne moji výpovědi tj. 24.1.2019 nebo min. za 2 měsíce, které nevyužiji a ani nechci využívat nebot nejsem spokojena s vašimu službami. Na tom snad není nic těžkého toto pochopit nebo vysvětlit, proč zrovna ve vaší společnosti nelze takto postupovat.
Myslín, že tyto informace stačí k tomu, abych dostala řádnou a srozumitelnou odpověd.
S pozdravem



posílám uryvek s vaši smlouvy:



Důsledky odstoupení od smlouvy

Jestliže od této smlouvy odstoupíte, vrátíme vám všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů, které vyplynou z toho, že jste zvolili jiný druh dodání než námi nabízenou, nejvýhodnější standardní dodávku), neprodleně a nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy nám bude doručeno sdělení o vašem odstoupení od této smlouvy. Pro tuto zpětnou platbu použijeme stejný platební prostředek, který jste použili při původní transakci, pokud s vámi nebylo výslovně dohodnuto jinak; v žádném případě vám nebudou z důvodu této zpětné platby účtovány náhrady.

Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě.

odpověd z adresy michal.hlavacek@be2.com.
Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.


S přátelským pozdravem
Singles50 zákaznický servis

Ještě jsem se chtěla zeptat, po mé písemné výpovědi zatím nikdo nereagoval, ale po výpovědi na email mně přišla tato odpověd: Jelikož této společnosti nevěřím, je prosím tato odpověd od nich dostačující? DĚKUJI


Je nám velice líto, ale Vaše žádost o odstoupení od smlouvy nebyla zaslána v rámci ustanovené 14-ti denní lhůty.

Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené.

Vaše VIP/Prémiové členství vyprší k datu:
20/04/2019 a z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky.


S přátelským pozdravem
Singles50 zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2019 18:32, před 6 lety

Co se týče výpovědi dalšího prodloužení členství, je toto potvrzení ze strany společnosti dostačující. Spotřebitelce však doporučujeme, aby si veškerou komunikaci se společností důkladně zarchivovala.

Ohledně vrácení poměrné části poplatku přeřazujeme stížnost na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2019 07:24, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2019 11:55, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.