Počet nahlášených stížností: | 120 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v podstatě se nejedná o dotaz, ale o stížnost, se kterou nevím, kam bych se měl obrátit.
Mému tchánovi neustále přichází poštou v obálce graficky velmi poutavě vyhotovené, ovšem obsahově nesmyslné dopisy od společnosti Beauty Line s.r.o. (P.O.Box 1, 75508 Vsetín), pokaždé s oficiálním oznámením výhry ("notářsky potvrzeno") řádově sta ticíců Kč - s tím, že výhru lze uplatnit pouze v případě, pokud "výherce" si objedná jakýsi předražený nesmysl.
Tchán to už "nechává plavat", protože je to i nyní v jeho věku (má 87 let) reálně smýšlející člověk a stojí nohama na zemi, tyto obálky již ani neotevírá a hází rovnou do sporáku. Na ten poslední asi nějak zapomněl (přišlo to minulý týden), a tak jsem to opět objevil na stole v kuchyni, neotevřený.
Pro napsání této stížnosti jsem se rozhodl já, poté, co mi už to nedalo. Mně přicházely v minulosti také podobné nesmyslné dopisy s oznámením o "zaručené" výhře řádově stovek Eur, ale od jiné firmy (jejíž název si už bohužel nepamatuji).
Také jsem našel na internetu záznam jednoho z vysílání ČT Černá ovce, kde je poukázáno na nekalé praktiky této společnosti.
Docílit, aby společnosti Beauty Line s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši minimálně 1 miliónu Kč.
Pokuta řádově 10 tis. Kč nic neřeší - viz minulá historie řešení sporů, resp. výsledek předchozího řízení ČOI, kdy této firmě bylo uloženo zaplacení pokuty ve výši 15 tis. Kč. Tuto sumu má BL hravě za 15-20 zaplacených objednávek... Vzhledem k tomu, že (předpokládám) svými hromadnými dopisy oznamujícímu "zaručenou výhru" opakovaně oslovují velký počet seniorů (jejichž počet může být na tisíce, ne-li na statisíce), určite "uloví" každou svou kampaní několik stovek z řad naivně smýšlejících důchodců.
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo jej o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.