Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 9. 1. 2019 jsem dal na reklamaci sluchátka BeatsX, která se z ničeho nic přestala nabíjet a nešla zapnout. Reklamace byla přijata, vada se projevila a kladně vyřízena - byl mi vydán nový kus sluchátek.
Bohužel, tento problém jak se ukázalo nejen v mém okolí je docela častý. Mezitím co já měl své sluchátka v průběhu reklamace, tak mému známému se stal stejný problém a totéž i jeho sestře, proto se bojím, že se mi sluchátka zase rozbijí, ale jelikož na ně běží záruka, úplně jiných sluchátek (což je podle mého úplná blbost, aby NOVÁ sluchátka měla kratší záruční dobu, protože se úplně jiná sluchátka rozbila.) tak už se na ně záruční doba vztahovat nebude.
Proto jsem napsal na podporu Alza.cz a bylo mi řečeno, že nová záruční doba neběží. Natož jsem odpověděl, že podle občanského zákoníku, běží záruka 24 měsíců od převzetí zboží a logicky já PŘEVZAL nové zboží, tudíž by měla běžet záruka 24 měsíců. Bohužel jsem byl odbyt s tím, že záruční doba se vztahuje k vydané faktuře.
Sluchátka BeatsX
Nová záruční doba, trvající 24 měsíců. Nebo vystavení nové faktury na nové zboží.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitel novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebiteli možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.