Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma zbožomat.cz dne 2. 1. 2019 potvrdila e-mailem, že uznala mou reklamaci vráceného zboží a informovala mě, že do 14 dnů pošle zpět peníze na můj účet. Dosud tak neučinila (13. 2. 2019). Na urgenci navrácení peněz nereagovala. S firmou se nelze spojit telefonicky.
1ks Dotykové pero na mobil - modrá (99.00 Kč). 1ks Závěsné ždímadlo na pastu (99.00 Kč). 1ks Projektor noční oblohy (149.00 Kč). 3ks Elektrický zubní kartáček (99.00 Kč).
Žádám o vrácení peněz na účet za uznanou reklamací zboží.
|
Tweet |
Pokud se společnost se spotřebitelkou dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Nevrátila-li společnost spotřebitelce peněžní prostředky ve sjednané lhůtě (14 dní), má spotřebitelka právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.