Společnost


Městský dopravní podnik Opava, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30605Arogantní a nezákonné chování řidiče MHDO Opava

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2019, před 6 lety

PETR DAVID

Znění stížnosti

Stížnost.

Dobrý den.
Rád bych se s Vámi podělil o osobní zkušenost, která mě nenechává v klidu už jen proto, že dopr. podnik Opava (s kterým jsem ve sporu) vyzývá klienty, aby napsali vedení DPMO, co je potěšilo, či rozzlobilo v dopr. prostředcích. Tato nepřehlédnutelná výzva mě motivovala k tomu, abych DPMO napsal, co mě rozzlobilo.
Přeposílám Vám, jak konverzace mezi mnou a DPMO probíhala.


Žádost o vysvětlení.

Dne 19. 12. 2018 cca v 19.25 h. Jsem se svojí snachou a vnučkou cestoval z vých. nádraží trolejbusem č. 303. Vnučka má něco málo přes 2 roky, tudíž jsme cestovali i s kočárkem. Aby se mě lépe nastupovalo, odložil jsem si zavazadlo od snachy do kočárku. Snacha nastupovala předními dveřmi s vnučkou v náručí. Když za mnou přišla, sdělila mě, že jí p. řidič vyzval, aby zaplatila i za kočárek 8kč, že prý ho považuje za zavazadlo. Zřejmě jsme u pana řidiče způsobily velké rozpaky, zda nejsme třeba nežádoucí bezdomovci, kteří se tak rádi přemísťují z místa na místo (plný halaburdí) a tím zneužívají vašich služeb - DPMO. Moc se divím, jak tento řidič mohl přehlédnout dítě v náručí matky a proto asi kočárek pojímal jako zavazadlo. Můj dotaz zní: Zná tento řidič předpisy o přepravě cestujících??? Nejsme žádní bezdomovci a kočárek nám výlučně sloužil k přepravě již zmíněné vnučky a ne zavazadel. Čekám na Vaši odpověď.
Petr David

RE: Opakovaná žádost o vysvětlení!!!

Vážený pane Davide,
omlouvám se, že jste musel na moji odpověď čekat.

Problém byl v tom, že jste Vaši stížnost poslal na provozní e-mail dispečinku, místo adresy,
kde jsou všechny přijaté stížnosti řádně evidované a následně předané oprávněným zaměstnancům k vyřešení.

Dle vyjádření řidiče, ten pouze reagoval na aktuální situaci, kdy při nástupu do trolejbusu v kočárku nebylo dítě, nýbrž v něm byla zavazadla.
Z výše uvedeného vyplývá, že řidič zná své povinnosti a to že chtěl zaplatit dovozné za kočárek bez dítěte, bylo dle platných tarifních podmínek.
Vaše snacha při placení jízdného měla možnost tuto situaci řidiči vysvětlit, určitě by to pochopil.

Věřím Vám, že jak tvrdíte kočárek používáte výhradně k přepravě vnučky a ne zavazadel, nicméně z pohledu řidiče to v danou chvíli tak nevypadalo.

Mrzí mne Vaše nepříjemná zkušenost v naší MHD a chci Vás ujistit,
že se jednalo pouze o oboustranné nedorozumění, nikoliv neznalost předpisů či špatný úmysl ze strany našeho zaměstnance.

S pozdravem

K.

Městský dopravní podnik Opava, a.s.
Bílovecká 98, 747 06 Opava


From:
Sent: Sunday, January 20, 2019 1:36 PM
To:
Subject: Opakovaná žádost o vysvětlení!!!

Žádost o vysvětlení.
Dne 19. 12. 2018 cca v 19.25 h. Jsem se svojí snachou a vnučkou cestoval z vých. nádraží trolejbusem č. 303. Vnučka má něco málo přes 2 roky, tudíž jsme cestovali i s kočárkem. Aby se mě lépe nastupovalo, odložil jsem si zavazadlo od snachy do kočárku. Snacha nastupovala předními dveřmi s vnučkou v náručí. Když za mnou přišla, sdělila mě, že jí p. řidič vyzval, aby zaplatila i za kočárek 8kč, že prý ho považuje za zavazadlo. Zřejmě jsme u pana řidiče způsobily velké rozpaky, zda nejsme třeba nežádoucí bezdomovci, kteří se tak rádi přemísťují z místa na místo (plný halaburdí) a tím zneužívají vašich služeb - DPMO. Moc se divím, jak tento řidič mohl přehlédnout dítě v náručí matky a proto asi kočárek pojímal jako zavazadlo. Můj dotaz zní: Zná tento řidič předpisy o přepravě cestujících??? Nejsme žádní bezdomovci a kočárek nám výlučně sloužil k přepravě již zmíněné vnučky a ne zavazadel. Čekám na Vaši odpověď.
Petr David.

Žel, žádné odpovědi do dnešního dne jsem se nedočkal. Pokud si s tím nevíte rady, rád vám pomůžu:
3. Bezplatně se přepravují
• kočárek s dítětem do 6 let věku.
Opětovně vás (dpmo) žádám o vysvětlení o dodržování přepravních podmínek.
Zároveň vás žádám, jak jste tento incident řešili s p. řidičem, který mě dokonce pohrozil, že mohl na mě zavolat policii.
Na odpověď jsem ochotný čekat max. do úterý.
Děkuji. Petr David.


Žádost o vysvětlení.
Dne 19. 12. 2018 cca v 19.25 h. Jsem se svojí snachou a vnučkou cestoval z vých. nádraží trolejbusem č. 303. Vnučka má něco málo přes 2 roky, tudíž jsme cestovali i s kočárkem. Aby se mě lépe nastupovalo, odložil jsem si zavazadlo od snachy do kočárku. Snacha nastupovala předními dveřmi s vnučkou v náručí. Když za mnou přišla, sdělila mě, že jí p. řidič vyzval, aby zaplatila i za kočárek 8kč, že prý ho považuje za zavazadlo. Zřejmě jsme u pana řidiče způsobily velké rozpaky, zda nejsme třeba nežádoucí bezdomovci, kteří se tak rádi přemísťují z místa na místo (plný halaburdí) a tím zneužívají vašich služeb - DPMO. Moc se divím, jak tento řidič mohl přehlédnout dítě v náručí matky a proto asi kočárek pojímal jako zavazadlo. Můj dotaz zní: Zná tento řidič předpisy o přepravě cestujících??? Nejsme žádní bezdomovci a kočárek nám výlučně sloužil k přepravě již zmíněné vnučky a ne zavazadel. Čekám na Vaši odpověď.
Petr David.

Žel, žádné odpovědi do dnešního dne jsem se nedočkal. Pokud si s tím nevíte rady, rád vám pomůžu:
3. Bezplatně se přepravují
• kočárek s dítětem do 6 let věku.
Opětovně vás (dpmo) žádám o vysvětlení o dodržování přepravních podmínek.
Zároveň vás žádám, jak jste tento incident řešili s p. řidičem, který mě dokonce pohrozil, že mohl na mě zavolat policii.
Na odpověď jsem ochotný čekat max. do úterý.
Děkuji. Petr David.


Vážený p. K.! O žádné nedorozumění jak uvádíte nešlo a s touto Vaší lacinou odpovědí mě určitě neuspokojíte. Snacha se jasně p. řidiče ptala, zda můžeme nastoupit s kočárkem a v ruce držela již zmíněné dítě. To, že zaměstnáváte řidiče, kteří si neumí dát dohromady dítě a kočárek mě opravdu nezajímá. Každý váš řidič prochází mmj. psychotestem a znalostí přepravních podmínek. Pokud tento řidič úspěšně prošel všemi prohlídkami a testy, tak se ptám, s jakým výsledkem a s jakým dalším překvapením mě příště zaskočí??? A Vy, p. K. mě zřejmě nadále budete vysvětlovat, že šlo pouze o nedorozumění??? Do budoucnosti to bude asi tak...,kdo se onomu řidiči z cestujících nebude líbit, tak bude na něj volat policii??? Upřímně Vám nezávidím vaši práci s těmito zaměstnanci. My cestující jsme od DPMO vyzváni, aby jsme se podělili se zkušenostma v přepravních prostředcích (dobré, či špatné) a proto Vám p. K. píši.
P. K., očekávám od Vás smysluplnou odpověď, jak jste s p. řidičem údajné nedorozumění řešili a vyřešili. Děkuji Vám za odpověď. Petr David.


Žádost o vysvětlení.

Vážený p. K.. O žádné nedorozumění mezi mnou a p. řidičem nešlo a s touto Vaší lacinou odpovědí mě neuspokojíte.
P. K., nejsme žádné ovce, kteří neumí (béknout)aby se k nám cestujícím Vaši zaměstnanci(řidiči)chovali, jako již zmíněný p. řidič. Každý z nás máme své práva i povinnosti, bez ohledu věku, vzdělání, či společenského postavení.
Snacha se p. řidiče jasně ptala, zda můžeme nastoupit s kočárkem a v ruce držela již zmíněné dítě. To, že zaměstnáváte řidiče, který si neumí dát dohromady dítě a kočárek mě opravdu nezajímá. Každý váš řidič prochází mmj. psychotestem a znalostí přepravních podmínek. Pokud tento řidič úspěšně prošel všemi prohlídkami a testy, tak se oprávněně ptám, jaké další překvapení mě čeká a Vy mě opět budete vysvětlovat, že šlo pouze o nedorozumění.
Mladá maminka, která se vracela ČD. z cest, potřebovala moji pomoc a potřebovala se přepravit od výh. nádraží na zastávku u soudu. P. řidič tyto informace od mé snachy již měl a také s nimi souhlasil. Podle Vaší rady jsem i já měl povinnost nastoupit předními dveřmi (možná i s kočárkem, aby p. řidič si náš kočárek prohlédl, aby jsme vypadali důvěryhodněji) a opět p. řidiči opakoval stejný dotaz, co už slyšel od mé snachy? Nemyslíte si, že to Vaše poučování je přinejmenším stupidní??? Anebo, že by p. řidič byl nahluchlý??? Anebo, že by 2.5 letou vnučku drženou snachou v náručí přehlédl??? Pokud má p. řidič komplexy, prosím, nechť si je neléčí na nevinných cestujících!!! A placení jízdného snacha učinila i za mne. Oba dva máme platné legitimace DPMO. Tím Vaším vzorovým nastupováním bychom pouze zdržovali p. řidiče a všechny přítomné cestující. Určitě není nic neobvyklého, když od nemocnice většina lidí nastupují s berlami, vozíčky atp. Přesto pro onoho p. řidiče bylo velmi těžké pochopit, že na zastávce u vlakového nádraží (třeba s kočárkem a běžnými zavazadly) přijel někdo vlakem.... a to že snacha měla kočárek s dítětem a zavazadly, to zřejmě překročilo řidičovou schopnost vyhodnotit danou situaci. Snad měl onen p. řidič použít prostý selský rozum. Určitě by mu napověděl více, než vaše vnitřní předpisy, kterým sám pravděpodobně nerozumí. Chápu, že máte nedostatek řidičů, přesto si přeji, nechť Vaši zaměstnanci (řidiči) si neléčí komplexy na maminkách na mateřské. A tou obětí byla má snacha s mojí vnučkou. Jak jsem se již zmiňoval, kočárek ve spojitosti s dítětem je samozřejmostí a proto je bezplatně přepravován. Když dítě pláče a maminka si ho vytáhne s kočárku do náruče, zřejmě tím okamžikem se podle vašich přepravních předpisů záhy s kočárku stává zavazadlo. A pokud bych p.řidiče neuposlechl a nezaplatil, co si na mě nezákonně vymínil, zavolá na mě policii a to s výhružkou, že ztráty, které DPMO Opava utrpěl vč. pokuty si budu muset zaplatit. (kvůli zastavení provozu) To, že chce dopr. podnik Opava vydělávat na maminkách na mateřské dovolené je ostudný. Já ze snachou jsem nastupoval u vých. nádr. a měli jsme několik zavazadel. Já, jako tchán jsem ji pomáhal, tak bylo evidentní, do jaké kategorie p. řidič nás má zařadit. Hodně se divím o Vašem názoru, jak se správně má do trolejbusu nastupovat. To, že se nastupuje pouze předníma dveřma je opravdu raritou Opavy. A proto, že za tento nesmyslný systém odbavování cestujících nemůžu, chtěl jsme průběh nastupování do trolejbusu pouze urychlit s tím, že snacha nastoupila s dítětem v náručí předními dveřmi a p. řidič souhlasil i s kočárkem, které bylo součástí dítěte. Zavazadla, která jsme přepravovala nebyla mimo rozměr, za který by jsme měli platit přepravné. Nepřeváželi jsme žádnou bombu, ani nadměrné zavazadlo, ale ryze osobní věci vnučky a snachy.
Pokud mě p.K. smysluplně neodpovíte na můj dopis a všechny mé dotazy a pochybnosti o způsobu přepravování cestujících včetně zavazadel a racionálně mě je nevyvrátíte, tak Vaše dosavadní odpovědi jsou pro mě výzvou, abych se dotazoval na jiných místech. Třeba u Vašeho zřizovatele.
S pozdravem Petr David.


Čekal jsem, že chování již zmíněného řidiče p. K. vyhodnotí jako pochybení a taky že se omluví za bezdůvodné placení kočárku a navíc umocněné výhružkou že na mne může zavolat policii.

????????????????????????????????????????????????????????????






Rychlá odpověď


Požadované řešení

Na řešení čekám


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 09:19, před 6 lety

Podle čl. 3 tarifních podmínek společnosti Městský dopravní podnik Opava, a.s. publikovaných na webových stránkách společnosti (https://www.mdpo.cz/index.php/cs/pages-3#12017) se bezplatně přepravuje kočárek s dítětem do 6 let věku (případně s více dětmi do 6 let věku), resp. saně s dítětem do 6 let věku. Cestující má dle stejného článku uvedených tarifních podmínek právo bezplatně přepravit jedno zavazadlo do rozměru 30x40x60 cm, předmět tvaru v válce do délky 150 cm a průměru 10 cm, předmět tvaru desky do rozměru 5x80x100 cm, přičemž tyto velikosti nesmějí být překročeny ani jediným rozměrem. Podrobnější podmínky přepravy zavazadel jsou dále upraveny v čl. 8 smluvních přepravních podmínek společnosti.

Musel-li spotřebitel na výzvu zaměstnance společnosti uhradit jízdné i za věci, které se přepravují bezplatně, získala společnost majetkový prospěch bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost vrátit bezdůvodné obohacení bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V daném případě však může být problematické prokázat, jak se celá situace odehrála. Jako důkazní prostředek by mohly posloužit svědecké výpovědi ostatních cestujících, případně kamerový záznam z vozidla společnosti, je-li takový záznam pořizován.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 12:08, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.