Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#3061Odmítnutá reklamace nabíjení mobilního telefonu kvůli poškrábanému krytu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2014, před 11 lety

Nikola Musil

Znění stížnosti

Před nějakou dobou jsem si zakoupil u O2 mobilní telefon Nokia Lumia 710, na kterém mi nedávno přestalo fungovat nabíjení a proto jsem dal telefon do O2 na záruční opravu, odkud ho poslali do autorizovaného servisu.
Vzhledem k tomu, že byl telefon dosti poškrábán a na zadní straně byla z loga Nokia vypadena dvě písmena, zažádal jsem také o nacenění případné výměny krytu.
Kryt mi byl naceněn na více než 1 000,-Kč, což jsem odmítl a očekával jsem tedy alespoň opravený nabíjecí konektor.
Bohužel marně, telefon mi byl vrácen neopraven, kdy měl servis odmítnout záruční opravu konektoru jenom proto, že je telefon poškrábán, má vypadená na zadním krytu písmena z loga a údajně prasklý displej, což rozhodně nemá, neboť tento bezchybně zobrazuje i reaguje na doteky a doposud jsem nepochopil souvislost škrábanců na krytu s nabíjecím konektorem.
O tom, že žádná není, mě ubezpečil i neautorizovaný servis, který mi tento konektor za 500,-Kč vyměnil, telefon již nabíjí a opět bezproblémově funguje.
Aby toho nebylo málo, kromě toho, že mi telefon v záruce neopravili a proto jsem si musel opravu uhradit ze svého, bylo po mě žádáno u O2 za diagnostiku závady cca 500Kč.


Produkt

Mobilní telefon Nokia Lumia 710


Požadované řešení

Telefon jsem si nechal opravit na vlastní náklady v neautorizovaném servisu, což mě stálo 500,-Kč a ty bych rád získal od O2.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2014 09:27, před 11 lety

V případě, že je uplatněna reklamace, není prodejce oprávněn žádat jakýkoli poplatek za reklamaci neuznanou.
Zároveň, pokud je zamítnutá reklamace, je prodejce povinný řádně zamítnutí odůvodnit dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. V takovém odůvodnění se musí přímo vyjádřit k reklamované vadě.
Pokud by byla reklamace zamítnutá pro poškrábání telefonu, měl by prodejce prokázat souvislost mezi poškrábáním a vadou, která je reklamována.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.5.2014 13:18, před 11 lety

Dobrý den,

mohu jen souhlasit. Při uplatnění reklamace není vybírán žádný poplatek. Věřím, že vysvětlení zamítnutí reklamace bylo popsáno v reklamačním protokolu. Abychom se však na řešení reklamace mohli podívat, hodilo by se nám IMEI zařízení, nebo číslo reklamace. Dále Vás požádám o informaci, na jaké pobočce bylo zařízení reklamováno. Nechcete-li údaje zveřejňovat zde, můžete vše zaslat přes odkaz www.o2.cz/dotazproguru.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.5.2014 09:03, před 11 lety


Nikola Musil

Dobrý den, to že souhlasíte Vy, v medializovaném případu a pod tíhou argumentů, je spotřebiteli houby platné, když přesně naopak reagují na prodejně a infolinkách...
IMEI zařízení je 359300046087491, šlo o značkovou prodejnu v Galerii Vaňkovka v Brně a servis Arvato.
A teď cituji: " Záruční oprava v tomto případě není možná, MT vykazuje mechanické poškození předního krytu....Na základě zamítnutého cenového návrhu zasíláme neopravený zpět" Požadovali jste po mě přesně 447,70Kč za diagnostiku a cenu dopravy do servisu, mám na to dva svědky, jak jste mi bez toho nechtěli mobil vydat, plus spoustu dokumentů....
O nějaké souvislosti poškrábaného krytu a nabíjecího konektoru nikde ani zmínka. Že souvislost není a nebyla, mohu dokázat dokladem z neautorizovaného servisu, kde pouze vyměnili konektor a vše je opět v pořádku. Ale v pořádku není to, že jsem musel zaplatit tomuto servisu 500,-Kč, ale protože byl telefon v záruce, měl to dle zákona zdarma zajistit prodejce, tedy O2!!!
Takže znovu to hlavní a podstatné - budete mi kompenzovat těch 500,-Kč???

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.6.2014 13:36, před 11 lety

Dobrý den,

omlouvám se za pozdní zprávu. S pobočkou jsme záležitost prověřovali. Poplatek za diagnostiku skutečně neměl být účtován. Ten Vám bude vrácen. Jen Vás poprosím o navštívení oné pobočky, kde Vám bude vystaven dobropis.

Za způsobené potíže se velice omlouvám.

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.6.2014 23:59, před 11 lety


Nikola Musil

Dobrý den,
to, že nemáte právo si účtovat peníze za "neoprávněnou" reklamaci, vím taky a proto jsem se s nimi na té prodejně o tom několik minut hádal a požadovanou částku jim nezaplatil, jak tu od začátku píši.
Takže jste to buď řádně nečetli, nebo máte problém porozumět textu. Jaký bordel musíte mít v papírech, když Vám toto placení na prodejně potvrdili, snad ani nechci vědět, i když jistou představu mám - byl jsem firemním zákazníkem O2 a byla to fakt velmi "zajímavá" zkušenost, kterou bych nerad ještě někdy zažil, to mi věřte.
Ptám se tedy naposledy - zamítli jste mi reklamaci konektoru nabíjení, kvůli poškrábanému krytu. Žádná souvislost mezi škrábanci na krytu a nefungujícím nabíjení není, tudíž jste ji zamítli neoprávněně, v rozporu se zákonem. Kvůli tomu jsem musel zaplatit v servisu 500,-Kč za opravu, kterou jsem měl mít od O2 zajištěnou zdarma.
Kdo a kdy mi proplatí tuto opravu, tedy částku 500,-Kč???

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.6.2014 15:24, před 11 lety

Dobrý den,

omlouvám se, chybně jsem informace pochopil. Návrh s řešením jsem zaslal na e-mail, z něhož jste nás dříve upozornil na stále probíhající stížnost zde. Odpověď mi můžete zaslat na e-mail.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2014 14:04, před 10 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení konečného řešení stížnosti. V případě, že spotřebitel nebude reagovat do 10 dnů, stížnost bude z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.8.2014 17:29, před 10 lety


Nikola Musil

Hodnocení:

Komentář: Pokud firma O2 splní, co mi bylo slíbeno emailem, tak tento portál 100% splnil svůj účel. Společnost nabídla vrácení 500,-Kč mnou vynaložené za opravu, kterou měla provést zdarma v rámci záruky.
Tudíž problém je vyřešen, jen je špatně, že po dlouhé době a bez medializace by to jistě nešlo, ale zase lepší než se soudit. Jen nechci vědět, kolik lidí takto firma "obere" o jejich práva a peníze.
DTestu moc děkuji za pomoc