Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, před 5 měsíci jsem zakoupil dron DJI Ryze Tello a celou dobu fungoval bez problémů. Před měsícem se mi Tello odmítalo odlepit od země a poté samo od sebe vzlétlo do 15m, kde začalo nekontrolovaně klesat a vůbec nic s tím nešlo dělat. Neskončilo to jinak než havárií (zlehka odřené vrtule a kryty vrtulí, škrábanec na spodním krytu), tak jsem se opět pokusil vzlétnout, ale bez úspěchu, dron se nedostal do větší výšky jak 10cm a pak opět spadl. Dron jsem tedy odnesl na reklamaci, která trvala něco přes 2 týdny a jediné vyjádření ze servisu je to, že dron nese známky mechanického poškození, údajně má prasklý spodní kryt, který je ve skutečnosti jen zlehka poškrábaný a značně odřené vrtule, které jsou téměř nové (do popisu reklamace jsem uvedl přesně co se stalo, ale to je nezajímalo). Ptal jsem se pána v Mall.cz jestli s tím nejde něco udělat, protože vím, že se nejedná o moji chybu a bylo mi řečeno, že si mám zavolat přímo do servisu, oni s tím nemůžou dělat nic do doby, než jim servis dodá své vyjádření. Tak jsem tam tedy zavolal a dozvěděl se, že pokud jakékoliv zboží nese známky mechanického poškození, tak ho automaticky vracejí (ani se nepokouší o opravu, mechanické poškození = chyba zákazníka) a pokud s tím chce zákazník něco dále dělat, tak musí podat další reklamaci, do které napíše, že souhlasí s prodlouženou reklamační lhůtou, protože úplná diagnostika jim trvá 2-3 měsíce, někdy i déle. Zákonná lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní, tak nedokážu pochopit, proč jim mám podepsat papír na prodloužení reklamace. Bylo mi řečeno, že pokud nebudu souhlasit s prodloužením, tak to opět vrátí do Mall.cz s mechanickým poškozením a nebudou to řešit. Jedna se o servis DISKUS, spol. s r.o.
DJI Ryze Tello
Byl bych rád, aby se reklamace vyřídila do zákonné lhůty 30 dní, kdy mi poškozený dron opraví, dají nový, nebo mi vrátí peníze. Nerad bych čekal 3 měsíce na vyřízení reklamace, kdy jsem už jednu reklamaci podal.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Gančeve,
v rámci Vaší objednávky evidujeme, že je zboží aktuálně v servisním středisku a to na základě podané reklamace ke dni 18.2.2019.
Do servisního střediska bylo zboží předáno se žádostí o přezkoumání předchozího výsledku zamítnuté reklamace.
V tomto případě bychom Vás poprosili o strpení, nyní je potřebné vyčkat na vyjádření k ukončení reklamace.
Jakmile bude vyřízena, budeme Vás poté kontaktovat s výsledkem.
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace vyřízena, servis se nevyjádřil v zákonné lhůtě. Mall.cz vrátil částku v plné výši kupní ceny.