Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#30611Neuznaná reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2019, před 6 lety

Libor Paulus

Znění stížnosti

Dobrý den
O2 mi neuznala reklamaci na mobilní telefon, kde jsem reklamoval špatný kontakt u konektoru kde se připojuje nabíječka. Telefon se musí nastavit do určité polohy aby začal nabíjet a poté s ním již nehýbat pokud přestane nabíjet musí se opět pohnout s telefonem. Reklamace mi byla zamítnuta s tím že je prasklý displej telefonu a proto se mi projevuje tato závada. A byla mi odhadnuta cena na opravu s tou já nesouhlasím. Proto jsem telefon reklamoval znova opět zamítnutí reklamace. Již při předání telefonu na prodejnu O2 mi pán při přebírání řekl že mi záruku stejně neuznají že to reklamuji zbytečně, protože jak vidí mechanické poškození tak to zamítnou. Nejsem přesvědčen o tom že prasklým displejem došlo ke špatnému kontaktu v konektoru příjde mi to úsměvné jak toto může někdo napsat. Podotýkám že mi opět odhadli cenu opravy ale zase na jinou částku. Jsem připraven i udělat si znalecký posudek a jít případně do soudního sporu. Zde již nejde pouze o peníze ale o princip kde si asi velká firma myslí že může vše. Momentálně již vypršela záruční doba.Děkuji za vyjádření.


Požadované řešení

Uznání reklamace nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2019 10:52, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2019 11:21, před 6 lety

Pěkný den,
reklamaci telefonu posuzuje nezávislé servisní středisko. Naše společnost vyřešení reklamace nemá možnost jakkoliv ovlivnit. V případě, že s vyřešením reklamace nesouhlasíte, máte možnost zařízení opětovně reklamovat.
Na navrácení či výměnu zařízení má majitel služby nárok za předpokladu, že se jedná o třetí uznanou reklamaci stejné vady nebo 4 uznanou reklamaci různé vady.
Pakliže je zařízení již bez záruky je možné jej opravit v rámci pozáručního servisu, který je účtován v návaznosti na typ závady.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.2.2019 11:32, před 6 lety


Libor Paulus

Asi jste to špatně pochopil. Jak jsem psal reklamoval jsem zařízení dvakrát a neúspěšně pokaždé mi reklamaci zamítli tz. opakovaně. Mě jako spotřebitele vůbec nezajímá zda to můžete ovlivnit nebo ne. Vy jste prodejce já reklamuji u Vás. S jakým servisem spolupracujete je již na Vás. Reklamace vypršela když byl mobil u Vás v servisu. Když jsem nesouhlasil s neuznanou zárukou paní se to snažila zadat znova bohužel mi řekla že servis mi sice mobil vrátil ale ještě neuzavřel reklamaci takže ji nejde zadat nová toto trvalo týden. Po týdnu se mi ozvala že již to uzavřeli následně mi sdělila že tel. je po záruční době. Toto byla vaše chyba a ne moje. Znova si stojím za tím že vy jste prodejci a s jakým servisem spolupracujete mě nezajímá. Pokud se nemýlím tak pokud znaleckým posudkem prokáži že tato závada není způsobena prasklým displejem mohu odstoupit od smlouvy, protože jste opravu neprovedli řádně a včas do 30dnů. Z mého pohledu Váš komentář je o ničem. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2019 12:22, před 6 lety

V daném případě dáváme spotřebiteli za pravdu v tom, že pokud společnost O2 mobilní telefon spotřebiteli prodala, je prodávajícím, takže odpovídá vůči kupujícímu spotřebiteli za případné vady a spotřebitel má práva z vadného plnění vůči společnosti, nikoliv vůči servisu. Dále také v tom, že pokud by případný znalecký posudek ukázal, že vada nebyla v rámci reklamace posouzena správně, může spotřebitel odstoupit, jak uvádí. Byl by totiž rozporován způsob vyřizování reklamace, která byla uplatněna včas, tj. nemělo by význam, že již uplynula doba 24 měsíců od převzetí mobilního telefonu při jeho zakoupení.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2019 12:49, před 6 lety

V mé odpovědi jsem nikterak netvrdil, že neodpovídáme za vady, avšak že naše společnost neposuzuje reklamaci přístroje. Tento úkon je v plné režii nezávislého servisního střediska, které má možnost takto reklamaci vyřešit.
Je mi líto, ale v případě, že byly vaše reklamace shledány jako neoprávněné, není možné nárokovat odstoupení od smlouvy a navrácení částky za zakoupení mobilního telefonu.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.2.2019 13:06, před 6 lety


Libor Paulus

Připadá mi že si ani nepřečtete co napíšete a co napíšu já. Znova Vám opakuji že mě jako spotřebitele toto nezajímá, proto nevím proč to stále dokola opakujete. Nicméně trochu bych Vám oponoval, protože prodávající rozhoduje o reklamaci pokud se nepletu a je už jedno jakým způsobem jestli nezávislým servisem či jinak. Odstoupení od smlouvy je možné v případě znaleckého posudku v můj prospěch tak snad to již bude i Vám jasné. Nechápu proč opakujete stále to samé dokola a nenapíšete žádné fakta. V pořádku nechám udělat znalecký posudek v případě že se moje tvrzení potvrdí budu nárokovat cenu znaleckého posudku kterou zaplatím na vaší společnosti a odstoupím o smlouvy. Ještě se zeptám dTestu. Mám v tomto případě nárok i na vzniklé výdaje jako je cena dopravy, poštovného a pod? Mohu to požadovat po společnosti O2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2019 16:59, před 6 lety

V případě, že se ukáže, že reklamace je oprávněná, takže je na věci vada, za kterou prodávající odpovídá, vzniká kupujícímu dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nárok na úhradu tzv. účelně vynaložených nákladů. Do těchto nákladů se zahrnují jak náklady na vypracování znaleckého posudku, tak na náklady do dopravu (poštovné).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2019 09:13, před 6 lety

Pěkný den,
samozřejmě, že v případě nesouhlasu s vyřešením reklamace, máte možnost záležitost vyřešit znaleckým posudkem.
Částku za tento úkon je samozřejmě v případě, že bude rozporovat, předchozí vyřešení reklamací a bude toto vyřešení správné, je možné následně nárokovat.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.2.2019 15:00, před 6 lety


Libor Paulus

Takže změna 14.2. Jsem po druhé vyzvedl telefon z reklamace kde stálo napsáno že telefon byl přijat na placenou opravu i přes to že jsem paní upozornil že se jedná o opravu záruční. Vyjádření servisu bylo: neopraveno nejsou nahradí díly. Přesto mi přišla SMS že mám potvrdit cenu opravy za cca 3200kc toto jsem neakceptoval, protože to měla být záruční oprava. Kontaktoval jsem znova linku o2 kde mi paní řekla že to pošleme na reklamaci znova. Znova jsem ji upozornil že se jedná o záruční opravu paní se mě přesto zeptala jakou chci uvést cenu opravy řekl jsem žádnou jde o záruční opravu. Po donese i na pobočku jsem byl zdesen protože tam stalo cena opravy 1000kc. Ptal jsem se co to znamená paní mi řekla že to má predvyplneno už od paní z linky o2 a není schopna to změnit. Další zděšení nastalo když mi do protokolu napsali že telefon je poskrabany ptal jsem se kde? Odpověď byla také to musíme psát. Před předáním jsem si udělal foto telefonu mohu doložit že poskrabany není. Nicméně jsem to tam nechal a čekám co se stane. Nevím jestli jsem neudělal chybu že jsem podepsal protokol s uvedenou cenou opravy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2019 10:36, před 6 lety

Zde záleží, jaká byla domluva a co přesně spotřebitel na protokolu stvrdil. Nicméně, pokud domluva byla taková, že věc bude zaslána k posouzení v rámci reklamace, mělo by takové posouzení být bezplatné, případně s možností placené opravy, která bude spotřebiteli nabídnuta, pokud bude reklamace zamítnuta.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2019 14:07, před 6 lety

Pěkný den,
na vaši reklamaci se v tomto případě rádi podíváme. Můžeme nám zaslat číslo reklamačním protokolů?
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2019 20:16, před 6 lety


Libor Paulus

č. 000200035490 to je ten minulý a nyní na který jsem to odesílal opět je 35400078/19O

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.2.2019 12:30, před 6 lety

Již pro vás mám slíbené vyjádření.
Z důvodu mechanicky poškozeného LCD nelze zajistit demontáž bez dalšího, většího poškození prasknutého LCD.
Můžeme vám touto cestou nabídnout kombinovanou opravu. To znamená, že uhradíte mechanicky poškozený LCD a servis se bude zabývat záruční vadou konektoru.
Souhlasíte?
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.3.2019 07:30, před 6 lety


Libor Paulus

Teď jste uznali že vyjádření neuznané reklamace (té první i druhé) bylo chybné a na třetí pokus jste nějak reagovali a dali vyjádření. Od této doby uplynulo něco málo přes měsíc. S Opravou resp. zaplacením LCD nesouhlasím jelikož cena 3300kč kterou jste mi nabídli převyšuje cenu mobilu. Zde se zeptám má na toto prodejce právo nebo ne? V případě mohu odstoupit od smlouvy? Děkuji za odpověď.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2019 11:57, před 6 lety

Poslední uvedené vyjádření O2 je z našeho úhlu pohledu již lepší, nicméně pokud je k vyřešení vady konektoru k dobíjení nutné zasáhnout do LCD displeje, nelze to přičítat k tíži spotřebitele, jelikož ten zásah do LCD displeje nepožaduje. Skutečnost, že je některý z komponentů mobilního telefonu vadný vyplývá z toho, že prodávající (spol. O2) nesplnila svou původní povinnost dodat zboží bez vad. Případné poškození displeje spotřebitelem v průběhu užívání mobilního telefonu na uvedenou skutečnost nemá vliv, ledaže by bylo prokázáno, že mezi poškozením displeje a problémy s konektorem existuje příčinná souvislost. Takové prokazování je ale zcela na společnosti.

Pokud byla reklamace dříve zamítnuta s tím, že se jedná o mechanické poškození bez dalšího, potom dle našeho názoru společnost nepostupovala při vyřizování reklamace správně, a tudíž nelze reklamaci považovat za řádně vyřízenou. V takovém případě vzniká spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů, kterou stanoví § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2019 12:38, před 6 lety

Pěkný den,
v případě, že s řešením nesouhlasíte, můžeme předat vaší stížnost na specializované oddělení. V případě zájmu mi zašlete kontaktní email či telefon na vás.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.3.2019 12:45, před 6 lety


Libor Paulus

Ano nesouhlasím
Kontaktní email na mě je: libor.paulus@volny.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2019 12:52, před 6 lety

Díky. V tuto chvíli jsem váš nesouhlas s řešením reklamace předal na specializované oddělení. Kolegové vše prověří a budou vás kontaktovat.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2019 09:10, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2019 10:54, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.