Společnost


European Appliances Czech spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30617Dořešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2019, před 6 lety

Jiřina Chvátalová

Znění stížnosti

Prosím o radu, v roce 2012 jsem zakoupila troubu u společnosti Whirlpool a vyřídila jsem si 8-mi letou záruku na náhradní díly (poslali mi servisní kontrakt - 8 let na náhradní díly). Trouba mi byla již dvakrát vyměněna za jinou. Loni v prosinci jsem ji reklamovala u výrobce znovu. Ten nabídl jako řešení vrácení peněz a odkázal mě na prodejce. Prodejce mi ale sdělil, že tahle 8-mi letá záruka je "akce" Whirlpoolu a jich se netýká a mám to řešit s výrobcem. Whirlpool mi opakovaně sdělil, že to musím řešit u prodejce. Komunikace je dost zdlouhavá....


Produkt

Trouba typ modelu AKZM6600/IXL


Požadované řešení

Dořešení vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 20:52, před 6 lety

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena v roce 2012 řídí se práva a povinnosti ze sjednané záruky ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., tzv. starým občanským zákoníkem.

Tvrzení prodávajícího o tom, že se jedná o "akci Whirpoolu a jich se to netýká" nepovažujeme za správnou neboť. Ustanovení § 620 odst. 5 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, říká: "Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; tato záruka musí být vždy v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou." Pokud tedy výrobce udával 8 let záruku na náhradní díly, je prodávající zavázán stejně tak.

V případě, že je sjednána záruka delší nežli 24 měsíců od převzetí, jedná se o tzv. smluvní záruku. V takovém případě záleží, co vše bylo v rámci smluvní záruky ujednáno. Pokud by byla sjednána např. na opravy zboží, nebo jen na konkrétní díly, pak není možné požadovat například vrácení kupní ceny nebo opravu jiného dílu. Pro posouzení toho, zda spotřebitelka má nárok na vrácení kupní ceny je rozhodné, co bylo ve smluvní záruce sjednáno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2019 06:59, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.