Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#30619Klamání při výkupu vozidla a nekorektní jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2019, před 6 lety

Ivana Javůrková

Znění stížnosti

Dne 7.2.2019 jsem se rozhodla na stránkách AAA zadat k prodeji svůj vůz Škoda Rapid.

Obratem mne kontaktovala operátorka, které jsem sdělila, že můj požadavek na cenu je 280.000Kč. Nadiktovala jsem ji rok, výbavu, kilometry atd. a bylo mi sděleno, že tato auta vykupují standardně za 230-240tis., ale mám velké štěstí, že potřebují právě nabrat 2 tato auta do stavu, tudíž je cena 280tis. reálná. Upozornila jsem, že mohu z práce odejít pouze na hodinu, tak snad se výkup za tu dobu stihne, což mi operátorka potvrdila (říkala maximálně 1,5h). Nabízela jsem ještě, jestli nechce nadiktovat VIN vozu, aby se výkup tím nezdržoval – odmítla. Domluvila mi tedy schůzku na pobočce v Č. Budějovicích na 8.2. 10:00, kam jsem dorazila s čtvrthodinovým předstihem a „dala o sobě vědět“ prostřednictvím jejich počítače na pobočce.

Avšak i přesto, že jsem byla objednaná na přesný čas, se mi nikdo půl hodiny nevěnoval – volala jsem tedy na infolinku, kde mi řekli, že se o to postarají. Avšak stále se nic nedělo, volala jsem tedy podruhé, scénář se opakoval. Výkupce mezitím „odbavoval“ zákazníky, co přišli po mně. Až po třetím volání na infolinku za mnou přišel výkupce se slovy, že na infolince mu na 10:00 objednali 5 výkupů, tudíž ani teď (po hodině) se mi nebude věnovat, neboť musí přede mnou odbavit ještě jednoho pána (co přišel po mně). Navrhl mi tedy schůzku druhý den. Než jsem ji potvrdila, ptala jsem se, jestli je cena 280tis reálná, abych nejezdila zbytečně – řekl, že to tak nelze říci, ať přijedu, že se na to podíváme.

Cestou zpět do práce jsem ještě kontaktovala infolinku, aby mi potvrdili reálnost ceny 280tis, abych tam druhý den nepřijela zbytečně a vyslechla si, že tato auta vykupují za 230-240. Skutečně na infolince potvrdili, že 280tis. je reálných.

Druhý den se mi na pobočce skutečně začali na čas věnovat a za 30min jsem si vyslechla: „225tis“!!! Že AAA o toto auto před několika měsíci (kdy jsem ho kupovala já) usilovali a nabídli za něj 225tis. Po mém nesouhlasu se výkupce dostal na 230tis, tak jsem rozhořčená odjela, neboť na autě nenalezli nic, díky čemuž by mohli snížit takto extrémně mnou požadovanou částku. Naopak jsem spoustu výbavy do telefonu nenadiktovala. Chápu, pokud bych přivezla auto, nalhala jim o něm, že je v top stavu a bylo 17x bourané, že částku sníží. Nicméně žádná závada mi sdělena nebyla a tak jsem opět kontaktovala infolinku a sdělila, že mne připravili dvěma návštěvami o čas, spoustu minut strávených na telefonu a hlavně si ty hodiny, které jsem zbytečně odešla z práce, budu muset napracovat. Najednou se pomalu částka začala šplhat nahoru až k 250tis. Po mém odmítnutí jsem si vyslechla další pohádku, jak právě včera vykoupili v Teplicích totožné auto akorát v bílé barvě a s méně kilometry a je na netu za 260tis – dodnes se tam to auto neobjevilo. Na vyšší částku než 250tis jsme se již s dohodou nedostali, tudíž jsem avizovala, že moje nespokojenost pokračuje, což je vidět i zde na těchto stránkách, kde je 7 stížností za pouhých 37 dní nového roku!

11.2. mne kontaktoval nějaký pán z centra spokojenosti AAA, opět mne zdržel nějakých 15minut, avšak bez jakékoli lepší nabídky.

12.2. mne kontaktovala nějaká paní z pobočky v Č.Budějovicích a také se ptala na mou spokojenost.

Po třech telefonátech od poslední návštěvy pobočky jsem považovala výkup vozidla od společnosti AAA jako neúspěšně uzavřený, dokud jsem si nedala na auto internetový inzerát. První, kdo mne kontaktoval bylo AAA auto (v inzerátu bylo zmíněno VIN vozu – tudíž přesně věděli, o jaký vůz se jedná). V inzerátu nebylo uvedeno „cena dohodou“, tzn. se dá předpokládat, že pisatel má zájem o vůz za danou cenu. Pokud ani teď AAA nemá zájem o vůz za avizovanou cenu, poslední SMS bude již jen potvrzením a vrcholem nekalých praktik této společnosti.

Reálnost ceny 280tis mi byla potvrzena celkem třikrát (7.2. po telefonu, 8.2. po telefonu, 13.2. reakce na inzerát) a na voze nebylo shledáno nic, co by bylo v rozporu s inzerátem nebo mými slovy, tudíž mi přijde nekorektní nabídnout cenu 250, natož 225tis. Po obou telefonátech jsem nabyla očekávání, že auto skutečně vykoupí za 280.000 +- 5.000. Domnívám se, že jsem byla úmyslně uvedena v omyl, i přesto, že jsem upozorňovala, že částka 230-240tis, která byla zmíněna na začátku, není pro mne přijatelná.

Jak jsem se zde dočetla (#5231Nekorektní jednání), není můj případ ojedinělým.

Pokud by AAA hned na začátku přijalo mou nabídku nadiktovat si VIN, čímž by zjistili, že auto znají a věděli by, jakou cenu mohou nabídnout, všechny tyto kroky bych sobě i jim ušetřila. Navíc předpokládám, že stejně oslovují všechny inzerující podle stránek, kde jsem si ověřovala telefonní číslo, ze kterého přišla SMS. (https://www.vyhledatcislo.cz/cislo/734398754).

Trvám tedy na svém tvrzení, že praktiky AAA jsou nekalé, snaží se prodejce aut dostat na pobočku a tam je dostat na nesmyslnou částku.


Požadované řešení

Za správné řešení bych považovala výkup vozu za 3x avizovanou částku nebo rozhodně nějakou lepší, než je o 30tis méně (250tis)!

Pokud AAA o vůz zájem nemá (a mohlo to vědět již dříve, kdyby si nechalo nadiktovat VIN), považuji za vhodné náhradu za ušlý zisk, když jsem vážila cestu na pobočku, kde se mi hodinu nikdo nevěnoval, i přesto, že jsem byla objednaná a vlastně o vůz ani zájem neměli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2019 11:57, před 6 lety

Dle ustanovení občanského zákoníku může vyvolat právní důsledky i samotné jednání před uzavřením smlouvy. Záleží na konkrétních okolnostech a fázi předsmluvního jednání.

Obecně platí, že každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít. Sjednání kupní ceny je jedním ze zásadních atributů kupní smlouvy a neshoda na kupní ceně je legitimním důvodem pro neuzavření smlouvy.

Ustanovení § 1729 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však říká: "dospějí-li strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod". V daném případě by se mohlo jednat o situaci popsanou § 1729 občanského zákoníku, neboť společnost potvrdila zájem o výkup vozu a několikrát ujistila spotřebitelku o tom, že požadované ceny při uzavření smlouvy může dosáhnout. Pokud následně předjednanou částku výrazně snížila, je možné toto jednání kvalifikovat jako zmaření uzavření smlouvy.

Dle § 1729 odst. 2 občanského zákoníku: "Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech." Pokud by spotřebitelce byla způsobena jednáním společnosti, mohla by požadovat náhradu dle citovaného ustanovení.

Co se týká smluvené schůzky z 8.2. na konkrétní čas, které nebyla realizována z důvodů na straně společnosti, je společnost povinna nahradit spotřebitelce vzniklou škodu dle § 2913 odst. 1 občanského zákoníku (např. cestovní náklady, ušlý zisk).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.3.2019 15:00, před 6 lety

Vážená paní Javůrková,
děkujeme za Váš podnět a dovolte, abychom se k němu vyjádřili. Při telefonickém hovoru Vám nebyla potvrzena částka 280.000Kč jako částka výkupní, to při telefonickém rozhovoru bez prohlídky fotografií a projetí vozu ani dost dobře nejde - naopak bylo řečeno, že se až do této částky můžeme dostat. Bohužel na místě byl zjištěn rozdíl stavu od toho, jak jste ho deklarovala po telefonu, se skutečným stavem (zejména pravý přední blatník a přední nárazník) - z toho důvodu byla také cena přizpůsobena reálnému stavu vozu. Chápeme, že jste o voze nemusela mít všechny informace, když jste ho kupovala z aukce, netvrdíme, že jste se nás snažila uvést v omyl. Pokud by tyto informace ovšem byly známy předem, mohli jsme společně ušetřit čas Vám i nám a náš výkupní technik by se tak mohl věnovat jiným vozům. Nesouhlasíme s tím, že se snažíme zákazníky dostat na pobočku na nesmyslné částky, to by ani nedávalo smysl - zbytečně bychom jen přicházeli o čas. Při telefonickém ocenění, které je vždy prezentováno jako orientační s nutností stanovit výkupní cenu až po prohlídce na pobočce, jsme závislí zejména na zhodnocení stavu jeho majitelem. Nespatřujeme tedy v pozvání k prohlídce vozu na naší pobočce nic nekalého.
S pozdravem AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.3.2019 08:42, před 6 lety


Ivana Javůrková

Dobrý den,

děkuji Vám za reakci. Jak jsem zmiňovala, opakovaně jsem Vám nabízela nadiktování VIN, které jste odmítli. Stejně tak první den na pobočce měl možnost váš výkupčí si VIN napsat, odmítl také se na auto jít vůbec podívat - případně bych tam druhý den nemusela. Ani na infolince se mě na VIN již nikdo nezeptal, i když věděli, že kvůli částce i o 40.000Kč nižší tam odmítám jet.

Samozřejmě chápu, že po telefonu věci nelze ocenit. Tím, že jsem neměla kompletní informace k vozidlu, nemohla jsem Vám je poskytnout. Při příchodu na pobočku (druhý den) jsem vašemu výkupčímu předávala výpis ze servisní knížky, kde nic podobného zmíněno nebylo. Ale podle mého není opravovaný blatník+nárazník (jak tvrdíte Vy) důvodem o snížení částky o 55.000Kč. Navíc, jak jsem již zmiňovala, všechnu výbavu jsem do telefonu ani nenadiktovala, což nebylo vůbec zohledněno a ani Vy na to nepoukazujete v reakci, aby moje stíženost vyzněla, že jsem tam dovezla vůz v pochybném stavu, což byl důvod snížení nabízené ceny.

Také bych se ráda zeptala, proč jste mi tedy po prohlídce vozidla zaslali SMS jako reakci na inzerát, že o vozidlo máte zájem za 280.000Kč? VIN bylo v inzerátu uvedeno.

Ráda bych se vrátila také k vyjádření D-Testu, že pokud zákazníka pozvete na smluvenou schůzku a nevěnujete se mu, rozhodně by mu měla náležet nějaká náhrada - k tomu jste se také nevyjádřili...

Jak píšete, nesouhlasíte s tím, že se snažíte zákazníky na pobočku dostat a když už tam jsou, předpokládáte, že budou souhlasit i s nižší cenou. Na toto chování mne mnozí známí upozorňovali - a stalo se to skutečností i v mém případě. Také, když jsem tam tu hodinu seděla, vyslechla jsem si rozhovor vašeho výkupčího se zákazníkem přede mnou, kterému jste také naslibovali do telefonu závratné částky a realita byla jiná.

Také se ptám, kde je na vašich stránkách totožné auto (vykoupené v Teplicích 8.2.) za 260.000Kč? Ani dnes se na vašich stránkách nenachází.

Nesmíte se ne mne zlobit, ale všechny informace od vás poskytnuté, to je pohádka vedle pohádky (někdo by to nazval i lež vedle lži). Prosím, vžijte se do situace zákazníků, jak je neustále taháte za nos!? To je zkrátká příšerné, co se tady dočtete o vaší společnosti. Je mi to líto, ale nepřesvědčil(a) jste mne, že chování AAA Auto není krajně neetické a jednání není nekalé.

Tímto Vás tedy žádám o vyjádření ke všem "zapomenutým" bodům.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.4.2019 16:41, před 6 lety

Dobrý den,
opravované a lakované díly u novějších vozů opravdu snižují cenu vozu, je to podstatná vlastnost vozu, na kterou jsme při ocenění na pobočce museli brát zřetel. Takový vůz musí být výrazně levnější než vůz bez podobných zásahů. Jak jsem již psala, tuto informaci jste nám měla sdělit, protože měla vliv na výslednou částku. Vykupované vozy podle vnitřní strategie inzerujeme na různých serverech v různých zemích, případně je nabízíme do zahraničních aukcí, prodáváme či pronajímáme. Naše informace nejsou ani pohádka vedle pohádky, dokonce ani lež vedle lži. Cena na pobočce byla stanovena podle reálného stavu opravovaného vozu, jehož skutečný stav nám při telefonické komunikaci sdělen bohužel nebyl. To je z naší strany vše.
Děkuji, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.4.2019 07:27, před 6 lety


Ivana Javůrková

Dobrý den, paní Míková,

děkuji za Vaši odpověď, domnívám se však, že jste mi neodpověděla na všechny otázky. Pro jistotu je očísluji a zopakuji:

1) Také bych se ráda zeptala, proč jste mi tedy po prohlídce vozidla zaslali SMS jako reakci na inzerát, že o vozidlo máte zájem za 280.000Kč? VIN bylo v inzerátu uvedeno.

2) Ráda bych se vrátila také k vyjádření D-Testu, že pokud zákazníka pozvete na smluvenou schůzku a nevěnujete se mu, rozhodně by mu měla náležet nějaká náhrada - k tomu jste se také nevyjádřili...

Kromě neuzavřeného obchodu (což se stát samozřejmě může) jsem po poslední odpovědi i velmi překvapená z nepříjemné odpovědi, které se mi dostalo. Neodpovídáte kompletně na dotazy, ale zakončíte odpověď "to je z naší strany vše"?

Děkuji předem za odpověď

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2019 06:20, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 06:17, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.