Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U kasa.cz jsem nakoupil jen párkrát a i přes varování několika známých jsem opět nakoupil 5.2.2019 - TV (značky LG, cca 8000,-) označenou jako vrácené zboží, poštovné požadovali cca 500,- CZK nebo osobní odběr pouze v tzv. HDS (jen 3 místa v ČR). Nejbližší HDS bylo ve Zlíně, tak jsem vyjel. Bohužel už zaměstnanci na výdeji HDS vykazovali "kazové" a neprofesionální chování - před vybalením zboží "chválili", že je jen vybalené... Po vybalení jsme zjistili, že chybí dálkový ovladač a hned obrátili, že zboží je bazarové, a že za něj neručí. Odmítli kontaktovat kompetentní osobu, po delším handrkování mi předali alespoň kontakt na sklad Jirny u Prahy a kontaktní linku na kasa.cz. Zde proběhl delší rozhovor a nakonec jediné schůdné řešení navrhla operátorka - odeberte TV, dálkový ovladač zajistíme do několika dnů, pokud ne, vraťte zboží v Olomouci (kdyby jsem do Zlína nejel cca 1hod, pak bych ten TV vůbec nepřebíral!). A byla to chyba. Asi za 3 dny po mne kasa.cz požadovala fotografie daného TV (resp. výrobního štítku) - tak jsem vyfotil štítek na krabici (neměl jsem chuť ani TV vybalovat) - a ejhle, kasa.cz ovladač nedodá, dokud nevyfotím samotnou TV - to už mne velmi namíchlo a proto jsem kontaktoval přímo firmu LG, podle které stačí udat jen typ TV a ovladač je možné obratem dodat. A jak reagovala kasa.cz - jakýkoliv další kontakt skončil větou "...předáme dále kolegům pro řešení..." a už 2. týden jen slyším tento kafemlýnek, bez korektního řešení - asi mne chtějí dotlačit koupit si dálkové ovládání z vlastní kapsy, tak si váží zákazníků... A myslíte, že je to vše? Není! Náhodou jsem našel po lepící páskou označení na extra štítku, že zboží je s vadou a bylo reklamováno...uf!! Tak to už mne totálně vytočilo! (oficiálně bylo označeno jen jako "vrácené" zboží, o reklamaci ani "ťuk"... Nezbylo než info o nekorektním označování zboží předat oblastní ČOI, což se stalo. Soudit se tímto molochem kvůli jejich malosti je duchaprázdné a zkušenosti se u nás šíří relativně rychle. Takovéto nepříjemné kotrmelce jsem ještě nezažil s žádným e-shopem... Měl jsem dát původně na radu známých a neměl jsem se pouštět do zbytečného hazardu... p. Růžička na kasa.cz prodlužuje řešení zbytečnými průtahy nebo zcela ignoruje požadavek zákazníka. Identické špatné zkušenosti jsou dostupné na Zboží.cz včetně zmíněné osoby p. Růžičky. Ombudsman na kasa.cz nereaguje, vedení HP Tronic nereaguje.
Televize LG 43UK6200PLA bez dálkového ovladače
1. Omluva za průtahy.
2. Dodání ovladače.
3. Sleva na zboží, které není vrácené, ale je po opravě, resp. po reklamaci.
4. Pokud nebude možné naplnit výše uvedené body 1-3, pak vrácení celé zaplacené částky + náhrada za dopravné.
|
Tweet |
U bazarového zboží hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení věci vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Ve smlouvě by měly být uvedeny případné konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství (chybí dálkový ovladač, který měl být součástí), jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.