Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na mobilu se představí jakoby zaměstnanec dodavatele energií, dokonce uvede své jméno opakovaně - M.M.- snaží se působit přívětivě a věrohodně a chce jen ověřit personální data. Jste-li zdvořilí a chcete vyhovět přejde do podivné slátaniny nabídek výhodnější ceny , mluví velmi rychle a hází do hovoru čísla z Občanského zákoníku. Nemáte-li zájem je neodbytný, neochotu jednat po telefonu či nesouhlas nebere na vědomí. Po týdnu přijde na hlavní poštu- nutno osobně vyzvednout- doporučený dopis se složkou od jednatele IVŘ D.H.( na s. r o ., kterou založil jako jediný její člen mu stačilo složit 1.000,- Kč ), v dopise je cca 8 listů formulářů k podpisu.Pokud nereagujete, po necelém týdnu přijde nový dopis ( další cesta na poštu), tentokrát s gratulací, že " výběrové řízení proběhlo zcela dle vašich požadavků" na základě vámi uzavřené smlouvy. Vítězným dodavatelem je jakási Energie pro Tebe a.s. Ve složce jsou 4 listy, jedním z nich je vyplněný formulář smlouvy s novým dodavatelem, podepsaný -asi- jejím jednatelem, na místě podpisu zákazníka je šifra pana H. Smluvní informace psané titěrným nahuštěným písmem jsou plny zákazníkových povinností. Ve formuláři smlouvy je stanoven měsíční poplatek 100,-Kč po 3 roky a v obou složkách stanoveny sankce a pokuty za jednání, kterým byste zmařili proces změny dodavatele energií.Měla jsem z toho pár dnů plných obav co všechno mohu očekávat. Osobně pochybuji, že u zmíněných firem dojde k nějaké nápravě. Snad až si pobudou ve státním NZ.
nabídka zastoupení při výběru dodavatele energií
Jsem přesvědčena, že se jedná o pokus o podvod a nevím, jak zmíněným a podobným firmám- či lidem- zabránit v těchto pokusech pokračovat. Kde čerpají podrobnosti o druhu spotřebě energií a čísla jejich měřičů Měla jsem štěstí, že jsem se mohla obrátit se svým dotazem na právníka a poté mi pomohl i internet abych se zorientovala. Ale co mí bezbrannější vrstevníci ( je mi přes sedmdesát) Bylo by řešení podat hromadnou žalobu ? Za obtěžování, výhrůžky...
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv) či distančním způsobem, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Takto lze ukončit smlouvy uzavřené při podomním prodeji a takzvaně na dálku, tedy prostřednictvím pošty a internetu.
Hromadnou či kolektivní žalobu český právní řád bohužel nezná, proto postup, který popisuje spotřebitel, není možný.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.