Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Vzal jsem si pujčku na koupi auta. Po měsíci jsem pujčku zaplatil. Přesto
jsem zaplatil o 45000 víc.
číslo smlouvy 18008828
Jánský Petr
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se v daném případě jednalo o poskytnutí spotřebitelského úvěru, pak dle § 117 odst. 1, 2 zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru, platí, že spotřebitel je oprávněn spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. V takovém případě má spotřebitel právo na snížení celkových nákladů spotřebitelského úvěru o výši úroku a dalších nákladů, které by byl spotřebitel povinen platit v případě, kdy by nedošlo k předčasnému splacení spotřebitelského úvěru. Pro případ předčasného splacení spotřebitelského úvěru má věřitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů dle pravidel stanovených v odst. 4) zákona, které mu vzniknou v souvislosti s předčasným splacením .
Z výše uvedeného vyplývá, že při předčasném splacení spotřebitelského úvěru může být účtována přiměřená částka. Pokud spotřebitel nesouhlasí s výší této částky, může se kromě podání podnětu k České obchodní inspekci (popř. České národní bance, pokud úvěr poskytla banka), obrátit na finančního arbitra, který se přímo zabývá správností výše poplatků za předčasné splacení spotřebitelského úvěru. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.