Společnost


mBank S.A., organizační složka

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30635Nevydaná kvitance a potvrzení o výši zaplacených úroků za rok 2018

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2019, před 6 lety

Ladislav Malík

Znění stížnosti

Dobrý den,

u mBank jsem doplatil úvěr 1.1.2019 a potřebuji vydat kvitanci pro druhou banku, která požaduje pro čerpání úvěru doložit kvitanci a to do 18.2.2019. Dále jsem měl do 14.2.2019 doložit v zaměstnání Potvrzení o výši zaplacených úroků za rok 2018 an odpočet daní. Toto potvrzení mě banka také neposlala. Psal jsem asi 5 emailů a několik telefonátů na brněnskou pobočku a paní se do telefonu smála, prý takových klientů je víc. Dokonce mi bylo 2x řečeno, že již bylo odesláno a že neví proč jsem jsem poštou nic nedostal a email mě prý asi spadl do spamu. Procházím i Spam a tam taky nic nepřišlo. Je zajímavé, že když jsem potřeboval vystavit potvrzení o zůstatku za které je poplatek 1.000,-kč, tak jsem ho měl doma další den po vyžádání. U banky jsem 6 let a jsem dost přístupem banky zklamaný. Když jsem žádal banku aby mi dokumenty poslala co nejdříve, tak mi asi 2x bylo odepsáno, že má na to banka 30 dní.
Dneškem je to 45 dní a já v danných termínech již nestihnu doložit potřebné dokumenty.


Produkt

GML023331275/2016 mhypotéka light


Požadované řešení

Odeslání emailem i poštou veškeré dokumenty.
Pokud se nestihne doložit, tak požaduji úhradu vzniklé újmy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2019 11:05, před 6 lety

Společnost ve svých všeobecných obchodních podmínkách neupravuje vydání potvrzení při splacení úvěru. Použijí se tedy obecná ustanovení občanského zákoníku.

Podle § 1949 zmíněného zákona má věřitel (banka) povinnost vydat dlužníkovi (spotřebiteli) na jeho žádost potvrzení o splnění dluhu (kvitanci). Společnost v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn. Dlužník může plnění odepřít, nevydá-li mu věřitel zároveň potvrzení. Pokud tedy společnost kvitanci nevydá, může se spotřebitel dožadovat splnění této povinnosti.

Jak uvádí společnost ve svém reklamačním řádu, na vyřízení reklamace si vyhrazuje maximálně 30 kalendářních dní.

Vznikla-li spotřebiteli nevydáním tohoto potvrzení nějaká prokazatelná škoda, může po společnosti požadovat náhradu této škody. Je však důležité prokázat příčinou souvislost mezi vznikem škody a jednáním (nejednáním) společnosti, neboli dokázat, že nevydání potvrzení zapříčinilo vznik škody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2019 13:01, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.