Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u mBank jsem doplatil úvěr 1.1.2019 a potřebuji vydat kvitanci pro druhou banku, která požaduje pro čerpání úvěru doložit kvitanci a to do 18.2.2019. Dále jsem měl do 14.2.2019 doložit v zaměstnání Potvrzení o výši zaplacených úroků za rok 2018 an odpočet daní. Toto potvrzení mě banka také neposlala. Psal jsem asi 5 emailů a několik telefonátů na brněnskou pobočku a paní se do telefonu smála, prý takových klientů je víc. Dokonce mi bylo 2x řečeno, že již bylo odesláno a že neví proč jsem jsem poštou nic nedostal a email mě prý asi spadl do spamu. Procházím i Spam a tam taky nic nepřišlo. Je zajímavé, že když jsem potřeboval vystavit potvrzení o zůstatku za které je poplatek 1.000,-kč, tak jsem ho měl doma další den po vyžádání. U banky jsem 6 let a jsem dost přístupem banky zklamaný. Když jsem žádal banku aby mi dokumenty poslala co nejdříve, tak mi asi 2x bylo odepsáno, že má na to banka 30 dní.
Dneškem je to 45 dní a já v danných termínech již nestihnu doložit potřebné dokumenty.
GML023331275/2016 mhypotéka light
Odeslání emailem i poštou veškeré dokumenty.
Pokud se nestihne doložit, tak požaduji úhradu vzniklé újmy.
|
Tweet |
Společnost ve svých všeobecných obchodních podmínkách neupravuje vydání potvrzení při splacení úvěru. Použijí se tedy obecná ustanovení občanského zákoníku.
Podle § 1949 zmíněného zákona má věřitel (banka) povinnost vydat dlužníkovi (spotřebiteli) na jeho žádost potvrzení o splnění dluhu (kvitanci). Společnost v takovém potvrzení musí vyznačit jméno dlužníka i věřitele, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl dluh splněn. Dlužník může plnění odepřít, nevydá-li mu věřitel zároveň potvrzení. Pokud tedy společnost kvitanci nevydá, může se spotřebitel dožadovat splnění této povinnosti.
Jak uvádí společnost ve svém reklamačním řádu, na vyřízení reklamace si vyhrazuje maximálně 30 kalendářních dní.
Vznikla-li spotřebiteli nevydáním tohoto potvrzení nějaká prokazatelná škoda, může po společnosti požadovat náhradu této škody. Je však důležité prokázat příčinou souvislost mezi vznikem škody a jednáním (nejednáním) společnosti, neboli dokázat, že nevydání potvrzení zapříčinilo vznik škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.