Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dnes 15.2.2019 v 11.40 hod. (čas opsán z účtenky) jsme s kolegyní navštívily tuto prodejnu. Je blízko našeho pracoviště, takže tam dochází většina našich kolegů si buď koupit něco k obědu nebo již nakoupit domů. V tuto dobu byly otevřeny pouze 2 poklady, u nichž byla docela dlouhá fronta, více jak 10 lidí. U jedné pokladny svítilo oznámení o přestávce, u další pokladny nesvítilo nic. Proto jsme se různě po prodejně rozhlížely a všimly si velké cedule před jednou z pokladen o tom, že pokud je ve frontě více jak 5 zákazníků a nejsou obsazeny všechny poklady, máme nárok na slevu. Když jsme se tedy dostaly k pokladně, informovaly jsme se u pokladní. Ta nám ovšem odpověděla, že je nová a že o ničem neví. Na náš dotaz, že by přeci všichni zaměstnanci měli být informováni odpověděla, abychom se šly zeptat vedle, to by však znamenalo stát další frontu. To nás velice rozladilo.Další postřeh - označení zboží je velice matoucí, ne vždy je za cedulkou správný výrobek. Další postřeh - zboží v akci bylo účtováno za plnou cenu a při dotazu bylo pracovníkem u obsl.pultu sděleno, že "nemají z centrály ještě sehranou správnou cenu". Navíc na prodejně je neustále několik vozíku buď se zbožím nebo již jen s prázdnými obaly a pokud je tam někdo s kočárkem,tak už je pohyb po prodejně problém. Tato prodejna je na dobrém místě, kde je vedle Městská policie, školy a úřad práce, takže určitě mají dobrý obrat, ale chování zaměstnanců a klamavá reklama nás už dnes natolik otrávilo, že prodejnu zřejmě přestaneme navštěvovat, protože tyto postřehy mají i další naši kolegové. Já mám ještě 1 osobní zkušenost, kdy jsem kupovala jako dárek vonnou svíčku a pan pokladní si k ní přivoněl, ušklíbl se a řekl mi, že je vůně moc sladká. Může si toto dovolit? Omlouvám se, ale už jsem toto musela napsat.
informovat zaměstnance o všech výhodách pro zákazníky a nedávat na zboží akční cenu, pokud tato není ještě sehrány z centrály, jak zaměstnanci tvrdí
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností. Pokud se spotřebitel setká s neprofesionálním chováním zaměstnanců společnosti, doporučujeme to řešit rovnou na místě, nejlépe s vedoucím provozovny. Zpětně často bývá obtížné zjistit a prokázat, jak se celá situace udála.
Co se týká poskytnutí slevy za čekání, jelikož se v případě uvedených poukázek nejedná o žádný zákonný nárok, může být jejich poskytování upraveno specifickými podmínkami prodávajícího. Ty by ale měly být jednoznačné a platit pro všechny zákazníky stejně.
Neuvedení podmínky pro získaní slevy nespadá přímo do výčtu klamavých praktik uvedeného v příloze zákona o ochraně spotřebitele. Zařazení takového jednání mezi nekalé obchodní praktiky by proto podléhalo posouzení dozorového orgánu, kterým je v daném případě Česká obchodní inspekce.
Co se týká rozdílu mezi uváděnou a účtovanou cenou, nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí být klamavá, tedy způsobilá uvést spotřebitele v omyl ohledně ceny výrobku. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení § 5, § 12 zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.