Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.Před nějakou dobou jsem zkusil stránky jenjednanoc.cz.Po třech dnech placených služeb,jsem se jej rozhodl ukončit z nespokojenosti.V podmínkách jsem si našel postu,vytiskl dokument,vypsal,poslal faxem a pro jistotu i emailem.Celou věc jsem považoval za vyřízenou i přesto, že jsem dosud neobdržel žádné info o ukončení.Po šesti měsících mi přišlo abych zaplatil jinak předají pohledávku vymahačské firmě.Tak jsem se ohradil k již padanné výpovědi výpovědi.Načež přišla odpověď "Musíme Vás upozornit,že pro případ Vaší údajné výpovědi máte důkazní břemeno."Znovu jsem přeposlal sken pro ukončení, který dostali již předtím.Přišla odpověď "na základě Vašeho dopisu jsme se spojili s naší mandantkou. Tato nám sdělila,že Vaše údajná výpověď k ní nedošla.Zaplaťte".Tato dokazovací komunikace probíhá každý měsíc až doteď.Navíc mi vyhrožují soudem a vymahačskou firmou.Veškerou komunikaci, včetně odhlašovacího formuláře mám zálohovanou.Přesto mě udivuje že firma,která účelně ignoruje odstoupení od smlouvy, stále ještě je v provozu.Co stím mám dělat ? Děkuji.
Podvodné jednání s klienty, účelové zamlčování a popírání
Tvrzení společnosti, že jejich mandantka neobdržela žádné ukončení (odstoupení od smlouvy), i přes zkutečnost,že jim byla mnohokrát znovu přeposlána na jejich žádost, mi přijde účelová.Neustálé popírání a to i v případě, že mám v ruce veškou komunikaci, je porušováním jak smluvních podmínek a tak i zákona. Okamžitě bych tuhle firmu zrušil s mastnou pokutou. Jestliže obdrželi písemnou formou odstoupení od závazků, jsou povini k ní přihlédnout a né ji popírat.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Společnost sídlí ve Švýcarsku a z toho důvodu není možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Pokud by chtěl spotřebitel podat na společnost stížnost, musel by tak učinit u dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.