Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.12. jsem si nechala vyhotovit bifokální brýle na pobočce Nová Karolína Ostrava. Jelikož se mi nikdo dlouho neozýval, zhruba po třech týdnech jsem kontaktovala prodejnu a bylo mi řečeno, že brýle už přišly, ale prý byly v takovém stavu, že je zaslali zpět a že budu muset ještě počkat. Později jsem se dozvěděla, že brýle vlastně ani nedošly, ale při zhotovování jedno sklo prasklo. Čekala jsem dálší týdny a opět nic. Opět jsem volala a nikdo nebyl schopen mi říci, kdy budou konečně hotovy, slíbili mi, že ještě týž den zavolají a zase se už nikdo neozval. Na brýle jsem čekala dál a až koncem ledna konečně jsem se dočkala , ale při převzetí jsem zjistila, že je špatně zhotoveno jedno sklo, no prostě jako 3D a neviděla jsem na střední vzdálenost, jinak dálka i blízko se zdá být v pořádku, při nasazení se s tím nedalo ani minutu vydržet na očích, druhá strana byla v pořádku. Paní optička mě začala upozorňovat, že z jejich strany chyba není a že dioptrie sedí dle receptu lékařky a nic. Já bohužel brýle nemohla přijmout, co bych dělala s něčím takovým na očích za tolik peněz, tudíž jsem řekla , že žádám o vyplacení zálohy, že odstupuji od smlouvy už z důvodu zdlouhavého postupu vyřízení a jednání vůči mě, což optička zavrhla, že to nejde a basta. Pak po odchodu z prodejny jsem se dozvěděla, že brýle poslala na expertízu a že se opět nic neděje a jsou v pořádku. Brýle nosím už strašně dlouho i bifokální, takže vím jak bych měla vidět a ne, že si mám zvyknout na něco co nejde na očích vůbec nechat. Zřejmě bude problém ve špatnéném vyměření nebo broušení. Ale to už neřeším ,jelikož mi nebylo nabídnuto žádné další řešení pro mou spokojenost ,pořád si stojím za svým a chci vrátit zálohu už z důvodu liknavosti a neochotě něco řešit. Zakázka 010434. Maturkaničová
Vrátit zálohu
|
Tweet |
Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu, pokud brýle svému účelu neslouží, nemůže být dílo považováno za dokončené.
Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitelka by v takovém případě mohla po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitelka by také měla zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.