Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#30652Vrácení zboží ve 14-ti denní lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2019, před 6 lety

Matouš Svoboda

Znění stížnosti

Dobrý den,
měl jsem od Vás koupený notebook Dell Inspiron 17, který byl vrácen ve 14 denní lhůtě. Na notebooku během této doby vznikla malá kosmetická vada a proto mi při vrácení byla stržena část kupní ceny (na které jsme se s prodejci na pobočce Pardubice domluvili.) Vzhledem k tomu, že byla kupní smlouva napsána na mou manželku, která má u Vás vedený účet, bylo mi zamítnuto převzít zbývající částku a řečeno, že si peníze musí manželka vyzvednout nebo zaslat emailem číslo účtu, na který bude zbylá částka zaslána. Manželka tak učinila formou emailu, kde se dostavila odpověď, že nelze peníze vrátit a lze pouze vyměnit za jiné zboží. Komunikace s call centrem, vždy skončila tím, že nám nemohou pomoci, protože pobočka si stojí za tím, že nás informovala o jakési úmluvě, kdy nám nemohou být vráceny peníze.
O této zkutečnosti jsem nebyl řádně informován a ani jsem žádnou podobnou dohodu nepodepisoval.
Prosím tedy o vyřešení této nepříjemné situace.
Děkuji Svoboda


Produkt

NB Dell Inspiron 17, kód 226067,


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem zboží vrátil ve 14-ti denní lhůtě a dodržel tak kupní podmínky, máme nárok na vrácení peněz.
Požaduji tedy o vrácení peněz a dodržování svých vlastních prodejních podmínek a kupní smlouvy ze strany czc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2019 12:28, před 6 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Spotřebitelka se pro odstoupení od smlouvy může nechat zastoupit jinou osobou (v daném případě manželem). Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.