Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 5.1.2019 jsem si na na internetových stránkách seznamky https://www.academic-singles.cz zakoupil nabízené jednoměsíční členství na zkoušku za 149 Kč, které jsem zaplatil on-line přes bránu ze svého účtu. Dnes 16.2.2019 jsem při kontrole účtu zjistil, že mi bylo z něj strženo firmou ACADEMICSINGLES cs@be2.com 2.247,00 Kč bez mého souhlasu a mého vědomí!
Nikde ve Všeobecných obchodních podmínkách není napsáno, že se po zakoupení produktu jednoměsíčního VIP členství na zkoušku služby samy automaticky prodlužují na další 3 měsíce a je to zpoplatněné částkou 2247Kč!
Domnívám se, že mě měla společnost před dalším prodloužením členství a uzavření další smlouvy informovat a seznámit s cenou. Nepřišel žádný e-mail, nic není ve spamu ani v hromadných zprávách. Měl jsem dojem a z nabídky to tak vyplývalo, že je členství pouze na 1 měsíc a potom bude Premium členství zrušeno. Nikdy bych si členství nekoupil, kdybych tušil, že společnost po mně bude po-té chtít tak vysokou částku.
E-mail s žádostí o ukončení smluvního vztahu byl společnosti také odeslán.
Děkuji za pomoc.
Academic Singles Premiové členství
Požaduji okamžité ukončení smluvního vztahu s be2 S.à.r.l., zrušení automatického prodlužování Prémiového členství a vymáhání jakýchkoliv dalších poplatků. Zároveň požaduji vyřazení mých osobních údajů z databáze společnosti be2.cz a vymazání mého profilu na jejich stránkách.
Žádám také o navrácení neoprávněně stržené částky ve výši 2247Kč, protože jsem nebyl o automatickém prodloužení předem informován a seznámen s cenou poskytované služby.
Takto vysoká stržená částka z mého účtu navíc zapříčinila, že mi neodejdou pravidelné splátky úvěru, nájemného a jsem vystaven penále za pozdní platby.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Váš e-mail bude předán jednomu z agentů našeho zákaznického servisu a odpověď
obdržíte během 5 pracovních dnů.
S přátelským pozdravem,
Váš zákaznický servis
__________________________________
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register : B123206
Managing Director : Laetitia Pateau
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.