Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.11.2018, si moje přítelkyně objednala parfém u firmy Parfumdreams. Dne 13.12. ji byla doručena sms od firmy In time, že si právě převzal zásilku kurýr a bude ji doručovat. Nicméně zásilka nebyla do dnešního dne doručena. Kontaktovali jsme tedy v průběhu ledna Parfumdreams, tam nám sdělili, že jelikož už není zásilka u nich, nemohou oni nic dělat. Tak jsem tedy kontaktoval "několikrát" přímo kurýrní firmu In Time, kde mi pokaždé jiný operátor řekl, že se na to podívají a dají mi vědět. Několik dní uplynulo a stále nic. Po několika týdnech mi nakonec řekli číslo přímo na kurýra, ať si to s ním vyřešíme sami, což mi nepřipadá jako profesionální jednání Kurýr nám samozřejmě hovor ani jednou nevzal. Nejhorší na tom je, že zboží bylo placeno předem.
Jak je možné tuto situaci vyřešit?
Děkuji Dobeš
Jelikož měl parfém posloužit jako vánoční dárek, stojíme v tuto chvíli pouze o vrácení peněz.
|
Tweet |
Ustanovení § 2090 odst. 2 občanského zákoníku stanoví, že pokud spotřebitel zvolí dopravce ze těch, které nabízí prodávající, dochází k odevzdání věci až v okamžiku, kdy spotřebiteli zboží předá dopravce. V ten okamžik také přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího spotřebitele (viz § 2121 odst. 1 občanského zákoníku). Za popsaných okolností tedy za přepravu vůči spotřebiteli odpovídá prodávající.
Zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), a tudíž, ten je také oprávněn uplatnit reklamaci přepravy zásilky u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Spotřebitel by měl řešit danou situaci s prodávajícím, se kterým uzavřel kupní smlouvu.
Nepodaří-li se spotřebiteli spor vyřešit s prodejcem smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.