Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
1.4.2014 jsem uplatnil reklamaci na dětskou židličku Gracia modrá.
Následně mi byl doručeno reklamační vyjádření, že reklamaci nelze uznat z důvodů, že se nejedná o vadu materiálu nebo výrobní vadu.
V reklamačním vyjádření je dodatek, že vadné části byli vyměněny nad rámec reklamace.(dokládám kopii reklamačního vyjádření)bez platně.
Podle mého názoru pokud byli vyměněny vadné části, byla reklamace uznána a nelze takto praktikovat a obcházet zákon.
Následně jsem uplatňoval nutné náklady na vyřízení reklamace.
Prodávající mne vyzval k poslání originálu dokladu, částka 78Kč,který jsem poslal i s orig.pod.lístku, na částku 29Kč, kterým byl poslán orig.doklad na vyřízení reklamace.
Náhrada byla zamítnuta z důvodu neuznání reklamace.asílám kopii podacích lístků.
Babypoint Gracia 2011 modrá
Žádám proplacení nutných nákladů na vyřízení reklamace a to obou podacích lístků částky 78Kč a 29Kč na č.ú.157797695/0600
|
Tweet |
Jestliže prodávající reklamaci zamítne, neměl by zasahovat do vlastnického práva spotřebitele. Odstranění vady při současném formálním zamítnutí reklamace může být považováno jako zastřené právní jednání, kdy by se takové právní jednání mělo posoudit podle jeho pravé povahy. Ačkoliv prodejce reklamaci formálně zamítnul, vadu bezplatně odstranil a takové jednání je faktickým uznáním reklamace. Z tohoto titulu by měly být spotřebiteli nahrazeny účelně vynaložené náklady, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace. Není nutné dokládat originál podacího lístku.
Společnost Krteček s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.