Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na začátku června jsem si koupila páskové sandály, které se mi po jednom měsíci nošení úplně rozlepily. Šla jsem je tedy reklamovat, čímž mi byly boty zabaveny na měsíc. Po měsíci jsem se dozvěděla, že je reklamace uznána, ale je možná jen výměna za jiné boty, což jsem, vzhledem ke zkušenosti, odmítla. Pracovnice na prodejně mi sdělila, že pokud si nevyberu do tří měsíců, teprve pak mi budete moci vrátit peníze. Po třech měsících jsem tedy šla na prodejnu, avšak na jinou pobočku, jelikož do Palladia to mám zruky, tam jsem se dozvěděla, že mi nepomohou, že musím tam, kde reklamace vznikla. Z časových důvodu jsem se do Palladia dostala až dnes. Tam mi paní prodavačka sdělila, že boty jsou skartované a já teda nemám ani boty, ani peníze. Nemám nárok na nic.
Chci se zeptat, zda vám tento postup přijde fér a vstřícný k zákazníkovi? Odpověď prodavačky, že si můžu stěžovat na ČOI mi přijde mimo a dost chabá.
Děkuji za odpověď
Bittnerová
Číslo reklamace R47723221327, název a kód produktu 2220834830026 JENNY FAIRY WS17171-6, velikost 36,
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodávající odpovědnost za vadu uzná, je povinen ji vyřídit jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy opravou, výměnou za nové identické zboží či vrácením celé kupní ceny zboží, tj. odstoupením od kupní smlouvy.
Žádný jiný způsob vyřízení reklamace prodávající nemůže jednostranně "vnutit" spotřebiteli. Výměna vadné obuvi za jiný typ obuvi dle výběru zákazníka není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na tomto dohodnout, avšak kupující to nemusí přijmout.
Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a dodržovat zákaz používání nekalých obchodních praktik. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.